Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Bestemmingspagina

De bestemmingspagina is de eerste pagina die je websitebezoeker ziet. Vaak is de homepage de bestemmingspagina, maar een bezoeker kan ook op een dieper gelegen pagina jouw website binnenkomen. Zo kan een bezoeker via de zoekresultatenpagina, een advertentie of een link op een andere website ook direct op een productpagina landen. In dat geval is bijvoorbeeld de productpagina de bestemmingspagina.

Het is belangrijk dat de bestemmingspagina jouw bezoekers vasthoudt en ‘verleidt’ tot een conversie. In Google Analytics kun jij het functioneren van de belangrijkste bestemmingspagina’s achterhalen met het bestemmingspagina rapport. Deze informatie vind je in het linker menu op Gedrag>Site-inhoud>Bestemmingspagina’s.

In de tabel van het rapport worden de tien belangrijkste bestemmingspagina’s getoond. Kijk goed naar het bounce rate en de gemiddelde bezoekduur en achterhaal zo de pagina’s waar bezoekers snel afhaken.

Dat zijn de pagina’s die je nog eens goed moet bekijken. Staat er teveel op, of juist te weinig. Je kunt wellicht het beste aan de slag met een A/B-test voor een pagina die niet goed werkt. Laat jouw webmaster dan 2 tot 4 verschillende pagina’s naast elkaar draaien en vergelijk de resultaten. Zo laten jouw bezoekers met hun klikgedrag zelf weten welk ontwerp en welke content ze het beste bevalt.