Impressie

Een impressie is de vertoning van één webpagina aan één persoon. Impressies zijn dus vertoningen aan een unieke bezoeker. De term komt uit de advertentie wereld, want het kan ook gelden voor printmedia, tv, Abri’s etc. Het is letterlijk één kans om indruk te maken.Bij advertenties (on- en offline) betaal je vaak per impressie. De prijs wordt dan in CPM of CPT, of nog specifieker in CPI (cost per impression), uitgedrukt. Je betaalt dan per (duizend) vertoningen. Een impressie is dus iets heel waardevols en het is aan jou om er zoveel mogelijk effect uit te halen.Als het gaat om webpagina’s dan is ‘de tijd dat een impressie duurt’ een maatstaf voor hoe interessant de bezoeker de pagina vindt. Hoe langer de bezoeker leest en kijkt op jouw pagina, hoe meer het met hem doet. Heb jij veel bezoeken van 1 seconde of minder, dan ben je al in de eerste blik verloren. De bezoeker had duidelijk andere verwachtingen. Je kunt dan zowel de verwachtingen bijstellen (andere advertentie), of de content op de pagina beter laten uitsluiten.