arrow_drop_up arrow_drop_down

Actualiteit draagt bij aan SEO

Google vindt het belangrijk om actuele websites die up-to-date zijn te laten zien aan haar gebruikers. Verouderde informatie is namelijk geen kwaliteit en voldoet niet aan de behoefte van de gebruiker.

Verouderde websites die "stilstaan" zullen daarom lager in Google komen. Zorg ervoor dat je website in beweging blijft door constant uit te breiden. Je kunt inspelen op de actualiteit door te gaan bloggen over onderwerpen die op dat moment in de media zijn, je kunt daar dan veel bezoekers mee trekken en je laat zien dat je actueel bent.

Je kunt bijvoorbeeld op de actualiteit inspelen door een nieuwssectie op je website te maken zoals ik dat heb gedaan: Je kunt dan elke dag even kijken wat er allemaal in het nieuws is omtrent het onderwerp van jouw website. Hier schrijf je dan zelf een stukje over en dat zet je in je nieuwssectie. Je kunt hiermee zelfs in de nieuwsresultaten van Google komen wanneer je aan de juiste richtlijnen voldoet.

Op deze manier speel je echt goed in op de actualiteiten en maak je kans om op korte termijn veel bezoekers naar je site te krijgen aangezien Google nog wel eens nieuwsresultaten boven de gewone resultaten wil plaatsen wanneer een onderwerp heel erg in de actualiteit is.

Interactie met bezoekers

Bij actualiteit komt ook een stukje interactie kijken. Tegenwoordig moet je om een goede website te hebben niet meer denken aan alleen informatie bieden (eenrichtingsverkeer) maar meer aan communiceren met je doelgroep via je website (tweerichtingsverkeer).

Zie je website meer als een Portal in plaats van als een digitaal visitekaartje. Wanneer een artikel op jouw website veel reacties krijgt dan ziet Google dat als belangrijk. Reacties geven namelijk aan dat een onderwerp leeft en zodoende dus actueel en relevant is. Het is daarom aan te raden om interactie op je website te stimuleren.