internet marketing unie 3
Over IMU
Formule
Boeken
Software
Diensten
Inspiratie
Blog
Video's
Podcast
Kennisbank
Agenda
IMU Event!
internet marketing unie 3
Over IMU
Formule
Boeken
Software
Diensten
Inspiratie
Blog
Video's
Podcast
Kennisbank
Agenda
IMU Event!
In dit artikel
Inhoudsopgave
[[showindex]]
Artikelen in Conversie Optimalisatie
Conversie
Een conversie staat voor het omzetten (converteren) van een bezoeker naar een...
A/B Test (Splittesten)
Een A/B test is een vorm van splittesten waarin 2 varianten van bijvoorbeeld een...
Zo zorg je voor meer conversie op je contactpagina
Ik merk dat veel mensen weinig aandacht besteden aan hun contactpagina. “...
Gebruiksvriendelijkheid van je website meten?
Hoe meet je de gebruiksvriendelijkheid van je website? Is het design wel...
Productpagina: 6 tips voor de meeste verkopen ooit!
Heb je één of meerdere productpagina’s waar het aantal...
10 tips voor een goede mobiele landingspagina
Een eerste indruk maak je ook online maar één keer. Klinkt logisch...
Conversie verhogen, met neuromarketing-goeroe Martin van Kranenburg
Hoe maak je van een online zoeker een boeker? Dat is de vraag waar Martin van...
5 tips voor A/B testen die iedere marketeer kan toepassen
“Ik weet het, ik zou meer moeten testen. Maar het kost zoveel tijd/het is...
Conversieratio
De conversieratio is het percentage bezoekers op een website, landingspagina of...
5 conversie tips om klanten van je bezoekers te maken
Bezoekers, bezoekers, bezoekers… als beginnend ondernemer kun je er niet...
Click-to-conversion time
Met de klik-tot-conversie-tijd (Engels: Click-to-conversion time) wordt de...
Harde conversie
Harde conversie is de conversie die direct bijdraagt aan het bedrijfsresultaat....
Conversietracking
Met conversietracking worden alle methoden verstaan om gegevens te verzamelen...
Conversiecode / Conversiepixel
Een conversiecode (ook wel conversiepixel) is een stukje analyse informatie dat...
Call to action (CTA)
Een call to action (oproep tot actie), kortweg CTA is een veelgebruikte term in...
Eye-tracking
Met eye-tracking meet je waar de blik van een gebruiker op gericht is (waar...
Heatmap
Een heatmap (warmtebeeld of aandachtkaart) is een van de resultaten uit een...
Landingspagina A/B testen via Google Optimize
Als er iets is waarmee je de conversie van je website kunt verbeteren dan is het...
Haal het meeste uit je B2B website met deze vijf Hubspot tips
Anno 2020 zijn er ontzettend veel mogelijkheden om je bedrijf aan de man te...
Meer conversie op je website? Deze 5 factoren gaan je daarbij helpen
Goede online vindbaarheid is onmisbaar voor bedrijven die gaan voor groei....
Conversie van je webshop verhogen? 17 tips van e-commerce experts
Adverteren is kostbaar. Dat zal elke webshopeigenaar of marketingmanager beamen....
Haal meer conversies uit je website met Hotjar
Je website doet het hartstikke lekker. Veel bezoekers, veel pageviews. Niks meer...
Hoe kan ik de conversie verhogen van mijn blog?
Dit is een vraag die me vaak gesteld word. Vanuit B2B maar ook B2C of juist...
Landingspagina
Een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op ‘landt’ nadat...
Retargeting
https://www.youtube.com/watch?v=hdmd1rJK-94 ...
Bedankpagina / Thank you page
De bedankpagina is de pagina die je jouw klant geeft nadat hij de conversie...
Zachte conversie
Zachte conversie is niet per se slecht meetbaar, maar het is wel diffuus wat het...
Home
Internet Marketing Kennisbank
Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie, ook wel Conversion Rate Optimization (CRO) omvat alle activiteiten die je als online marketeer uitvoert om meer resultaat uit je website bezoekers en andere vormen van online bereik te halen. Het behalen van een resultaat noemen we een conversie.

Bij een conversie denk je veelal eerst aan het maken van een verkoop, maar het kan veel meer betekenen. Denk dan aan het aanmelden voor je mailinglijst (opt-in), het reageren op je blog, het invullen van je contactformulier, het bekijken van een video of het delen van een social media post. Het percentage gebruikers dat na het zien van een marketingboodschap over gaat tot conversie noemen we de conversie ratio.

‘Je kunt je business makkelijker verdubbelen door je conversieratio te verdubbelen, dan door je bezoekersaantal te verdubbelen’ - Jeff Eisenberg.

Bij conversie optimalisatie analyseer je het bezoekersgedrag op je website, de customer journey en een eventuele marketingfunnel. Door gebruik te maken van eye tracking of bijvoorbeeld heatmaps krijg je een goed beeld van het bezoekersgedrag en de effectiviteit van je webdesign. Door een customer journey en marketingfunnel te analyseren krijg je meer inzage in de conversie- en afhaakmomenten van je bezoekers, zo leer je waar jouw processen verbeterd kunnen worden.

Pagina's op je website die specifiek geoptimaliseerd zijn om een bepaalde conversie te behalen noemen we ook wel landingspagina's of conversiepagina's. Een van de meest bekende conversie optimalisatie technieken is het a/b testen van dit soort pagina's maar het wordt ook gebruikt voor het testen van bijvoorbeeld nieuwsbrieven of advertentieteksten.

Navigatie

  • Contact
  • Vacatures
  • Inloggen voor leden
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Affiliates

Contactgegevens

  • IMU BV
  • Newtonlaan 281
  • 3584 BH Utrecht
  • info@imu.nl
  • KvK nummer: 50630253

Partners

  • Tonny Loorbach
  • Martijn van Tongeren
  • Phoenix
  • Plug&Pay
  • Huddle
  • Traffic Leaders
  • Al onze partners

© Internet Marketing Unie BV

Cookies
Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden. Privacy policy
Alleen functioneel
Accepteer alle
Cookie instellingen
Privacy policy
Voorkeuren opslaan