LIVE: 14 Online Marketing Technieken
Deelnemen

Page content

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd, is de kunst van het optimaliseren van je website voor de zoekmachines zodat je gevonden kunt worden in de zoekresultaten en op die manier (meer) verkeer naar je website kunt krijgen.

We hebben het bij zoekmachine optimalisatie met name over de zoekmachine 'Google', omdat 95% van de zoekopdrachten via Google gaan.

Verschil tussen zoekmachine optimalisatie en Adwords

Je kunt met je website scoren in de zogenaamde 'organische resultaten van Google'.

Dit zijn de gratis resultaten aan de linkerkant, dus niet de Google Adwords advertenties aan de rechterkant en bovenin Google. Zie het screenshot hieronder ter illustratie:

Zoekmachine optimalisatie

De resultaten die aan de rechterkant en soms aan de bovenkant staan zijn Google Adwords resultaten. Dit is het advertentieprogramma van Google waar je voor moet betalen (per klik op je advertentie).

Met zoekmachine optimalisatie richt je je meer op de lange termijn dan met online adverteren met bijvoorbeeld Google Adwords. Als jij een hoge plaatsing hebt in Google op termen die relevant zijn voor jouw business, dan zul je hier doorlopend gratis zoekverkeer door naar je website krijgen.

Als je betaalt voor je zoekverkeer, dan houdt het verkeer naar je website meteen op als je advertentiebudget op is. In dat geval ben je dus minder verzekerd van doorlopende resultaten en bovendien kost het een hoop geld!

Zoekmachine optimalisatie e-book

seo-boek-winnen-in-google-tonny-loorbach2Kijk ook eens naar ons boek Winnen in Google. Dit boek bevat een praktische handleiding met alles wat je moet weten over zoekmachine optimalisatie om Google te domineren op tienduizenden verschillende zoektermen. Deze kennis geeft je meteen een voorsprong op je concurrent.

Zoekmachine optimalisatie is een echte wetenschap geworden. Hoe groter het internet groeit, des te moeilijker het natuurlijk wordt om op de eerste plek te belanden op termen met een hoge concurrentie. Google hanteert duizenden factoren om de volgorde van deze resultaten te bepalen en in dit boek leer ik je de belangrijkste.

Wat wil Google precies?

Google is de grootste zoekmachine ter wereld en dat willen ze graag blijven. Om dat te blijven moeten zij een gebruiker (iemand die zoekt) de meest waardevolle, relevante, unieke en kwalitatieve resultaten geven. Geven ze dat namelijk niet, dan zal die gebruiker na verloop van tijd een andere zoekmachine gebruiken en dat wil Google niet natuurlijk.

Met je website wil je je dus focussen op dezelfde waarden. Past jouw website namelijk niet in het ideaalbeeld van Google (je bent niet relevant, niet uniek, niet waardevol en niet kwalitatief) dan zul je ook niet snel getoond worden.

Zoekmachine optimalisatie vanaf 1998...

Meer zoekmachine optimalisatie tips:

Phoenix WebsitePhoenix Website