Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Upsell

Upsell is de marketingterm voor een duurder product verkopen aan een bestaande klant. Deepsell lijkt erop, maar dat is juist extra producten verkopen bij een bestaand product, bijvoorbeeld een extra verzekering op dezelfde polis. Online zie je dat upselling veel gebeurt na een gratis proefperiode of een gratis stuk software met beperkte functionaliteit. Aangezien je bij een upsell met bestaande klanten werkt, maakt dat je qua benaderingen wat meer vrijheid hebt. Ook al was de deinst of het product in eerste instantie gratis.

Je mag bestaande klanten namelijk benaderen voor een upsell via telefoon of e-mail zonder opt-in. Die toestemming en hun gegevens hebben ze als het goed is al gegeven bij de eerste verkoop. Vervolgens kun je alle voordelen van het product wat ze hebben, nogmaals benadrukken en hoef je alleen uit te leggen waar de duurdere variant beter in is. Bijvoorbeeld ‘meer belminuten’ bij een telefoonabonnement.

Bij een upsell helpt het als je jouw klanten goed kent en ook wat ze van jouw product vinden. Zijn ze er blij mee en gebruiken ze het veel, of hebben ze het gekocht en er nooit wat mee gedaan? Dit kun je allemaal gebruiken door (subtiel) andere teksten te gebruiken naar de klant toe. Als je je gedraagt als een Big Brother schrik je namelijk juist weer klanten af.

En pas op met ontevreden klanten. Een plotselinge poging om meer verkoop te genereren kan weleens heel verkeerd bij ze overkomen. Weet dus wie er ontevreden is en schrijf deze klanten dus liever niet aan voor upsell of deepsell.

    Comment Section

    0 reacties op “Upsell

    Plaats een reactie