internet marketing unie 3
Over IMU
Formule
Boeken
Software
Diensten
Inspiratie
Blog
Video's
Podcast
Kennisbank
Agenda
Bekijk IMU+
internet marketing unie 3
Over IMU
Formule
Boeken
Software
Diensten
Inspiratie
Blog
Video's
Podcast
Kennisbank
Agenda
Bekijk IMU+
In dit artikel
Inhoudsopgave
[[showindex]]
Artikelen in Community building
Start je eigen niche community
De allerbelangrijkste beslissing die ik de afgelopen jaren in mijn business heb...
Hoe bouw je een succesvolle community?
“Wat zijn de uitdagingen van een membership? Ik zie graag een checklist om...
Alle voor- en nadelen van Online CRM
De afdelingen klantenservice, customer support en marketing zijn essentieel voor...
Community Platform
Wat is een community platform? Een community is een online omgeving voor een...
Community Management
Wat is community management? Community management is een verzamelnaam van...
Online Community
Wat is een online community? Een online community is een digitaal platform...
Open Community
Wat is een open community? Een open community is een vrij toegankelijk (online)...
Besloten Community
Wat is een besloten community? Een community is een (online) platform waarin...
Forum voor je community
Wat is een forum? Een forum is een online discussieruimte die plaats biedt aan...
Gelijkgestemden
Wat zijn gelijkgestemden? De term gelijkgestemden omschrijft een specifieke...
The Need to Belong
Wat betekent The Need to Belong? De term “The Need to Belong”...
Kuddegedrag
Wat is kuddegedrag? In het geval van kuddegedrag zal een individueel persoon...
Groepsvorming
Wat is groepsvorming? Dit proces is ook te omschrijven als de ontwikkeling van...
Leaderboard
Wat is een leaderboard? Een leaderboard is een weergave van de activiteit van de...
Moderator
Wat is een moderator? Een moderator kan worden gezien als een voorzitter in een...
Moodboard
Wat is een Moodboard? Een moodboard is een digitale collage van posterformaat....
Forum spam
Wat is Forum SPAM? Deze berichten kunnen advertenties zijn, maar ook links naar...
Gamification
Wat is gamification? De meeste mensen zijn competitief ingesteld. Ons brein...
Chatroom
Wat is een chatroom? Een chatroom is een ruimte waar mensen met elkaar kunnen...
Klantgeluk
Wat is klantgeluk? Klantgeluk kan gerealiseerd worden door als bedrijf...
NPS (Net Promoter Score)
De Net Promotor Score (NPS) meet het antwoord op de vraag: “ Hoe...
Home
Internet Marketing Kennisbank
Community building
Community Building

Community building

Community building betekent letterlijk: het bouwen van een gemeenschap. Deze gemeenschappen bestaan uit mensen met een eenzelfde gedachtegoed, bijvoorbeeld een probleem of een passie. Deze mensen gaan (online) met elkaar in gesprek, wisselen informatie uit en leren van elkaar.

7 community building tips

Community building specialist Tonny Loorbach vertelt in deze video over:

  • De kracht van Community Building voor meer fans en ambassadeurs van je merk
  • Hoe je de retentie en klantwaarde van je lidmaatschap gigantisch verhoogt
  • De 6 nadelen van Facebook Groepen voor je online community
  • Hoe je gamification gebruikt om loyaliteit en engagement op te bouwen
  • Een einde aan een volle mailbox en de formule voor een (stress)vrije business
  • Hoe je gelukkige(re) klanten krijgt én meer gaat bijdragen aan de levens van anderen!

Tip: Lees ook het bijbehorende community building boek (gratis)

Het belang van community building

Het belang van het opstarten van zo’n community is voor alle bedrijven verschillend. Je kunt een community namelijk voor een flink aantal doeleinden inzetten:

  • Communicatie met je klanten: social media kan enorm helpen bij het in contact komen met je klanten en uiteindelijk is dat natuurlijk wat elk bedrijf of merk wil;
  • Het samenbrengen van gelijkgestemde mensen: als het ware faciliteer je hier alleen maar bij door een community op te bouwen onder je klanten. Ze hebben immers allemaal al gelijke interesses (lees: jouw bedrijf) en zullen daar vanzelf over in gesprek gaan, als je ze maar een zetje in de goede richting geeft;
  • Aandacht te geven aan je merk: de macht ligt bij de massa. Nieuws (zowel goed als slecht) verspreidt zich online onwijs snel, dus door het strategisch plaatsen van bijvoorbeeld een blog binnen je community zijn in één klap al je klanten op de hoogte van je nieuwe product of dienst;
  • Je sociale aanwezigheid vergroten: hoe groter je aantal volgers, hoe makkelijker mensen zich bij je community aansluiten en overgaan tot het daadwerkelijk klant worden.

Onthoud dat een (online) community niet van de ene op de andere dag ontstaat. Het vergt veel werk en energie, maar dit zal zich uiteindelijk allemaal terugbetalen in loyale, enthousiaste klanten die als het ware ambassadeurs zijn van je merk.

Je eigen community

Tonny legt in deze video uit hoe community building zijn business op zijn kop heeft gezet door van een Facebook community naar een community op je eigen domein te gaan:

Community building software

Een achterban van fans die je kennen, steunen en vooral aanbevelen zorgt ervoor dat alle nieuwe projecten en producten die je lanceert gegarandeerd een succes worden.

Tip: Je eigen community beginnen op je eigen social media platform? Check Huddle | Community Software >>>

Navigatie

  • Contact
  • Vacatures
  • Inloggen voor leden
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Affiliates

Contactgegevens

  • IMU BV
  • Newtonlaan 281
  • 3584 BH Utrecht
  • info@imu.nl
  • KvK nummer: 50630253

Partners

  • Tonny Loorbach
  • Martijn van Tongeren
  • Phoenix
  • Plug&Pay
  • Huddle
  • Traffic Leaders
  • Al onze partners

© Internet Marketing Unie BV

Edit category Dashboard Settings Website Design Category cached on Thu. 18 Aug 15:42
Renew cache
Cookies
Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden. Privacy policy
Alleen functioneel
Accepteer alle
Cookie instellingen
Privacy policy
Voorkeuren opslaan