Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Opt-in pagina

Op de opt-in pagina laat je de gebruiker toestemming geven voor het gebruik van zijn e-mailadres. Soms zal dit ook de eerste pagina zijn waarop hij zijn adres kan achterlaten. Op de opt-in pagina laat je de klant zelf zijn toestemming geven voor (commerciële) benaderingen.

Een opt-in pagina hou je het liefst zo rustig mogelijk. Hoe minder afleiding, hoe meer adressen je kunt verzamelen. Je biedt de klant hier ook de keuzes voor de soorten e-mails die jij aanbiedt. Kan de klant kiezen voor de nieuwsbrief, maar productaanbiedingen weigeren? Of kan de klant de vacatures dagelijks, wekelijks of direct in zijn mailbox ontvangen? Dan leg je dat uit en geef je de klant de keuze.

Bij uitstek is dit ook de pagina waarin je heel eerlijk bent over wat je doet als bedrijf. Achteraf kunnen klachten echt slecht zijn voor jouw reputatie. Maar, vergeet ook vooral niet de voordelen voor de klant te laten zien. Geef de klant een positieve reden om zijn adres te geven. Liefst niet actiematig (win een iPad), maar juist door wat de e-mails brengen (als eerste op de hoogte van veranderingen).

Veiligheid is zeer belangrijk op pagina’s waar klanten hun gegevens achterlaten. Je wilt een goede indruk maken, dus je zorgt ervoor dat die pagina “https” heeft en evt. andere veiligheids- en echtheidscertificaten. Daarnaast wil je niet dat criminelen de adressen kunnen uitlezen die de klant intypt. Anders bezorg je jezelf en jouw klanten phishing en spam.