Winnen in Google 4.0
SEO BoekGratis Download

Page content

E-mail Marketing

E-mail Marketing

E-mail marketing tips, trucs en technieken. Hier ontdek je alles over e-mail marketing, opt-in pagina’s, nieuwsbrieven, e-mail marketing software, conversieratio’s enzovoorts!

Met e-mail marketing zorg je ervoor dat mensen zich bij jou aanmelden op een e-maillijst, veelal wordt dit een nieuwsbrief genoemd. Mensen kunnen zich bij je inschrijven (opt-in) en jij kunt ze vervolgens e-mails gaan toesturen. Het is ontzettend krachtig voor je business wanneer je een grote mailinglijst hebt, je kunt daar namelijk ook jouw en (als affiliate) andermans producten aan promoten.

Via een mailinglijst bouw je een band op met je lezers, ze zullen je meer gaan vertrouwen en uiteindelijk ook meer bij je gaan besteden. Wanneer je met een nieuw product op de markt komt of bijvoorbeeld een workshop/evenement wilt organiseren dan hoef je alleen maar een mail te sturen naar je mailinglijst en je hebt meteen verkopen, ideaal!

Hoe ga je met je mailinglijst om?

Ik zeg hierboven wel heel dapper dat je producten kunt promoten aan je mailinglijst maar dat is niet het enige wat je moet doen, je zult dan zien dat het weinig resultaat geeft en dat mensen je alleen maar als commercieel zien.

Wat je moet willen is dat mensen jou als betrouwbaar gaan zien en waarde hechten aan de dingen die je zegt. Daarom is het belangrijk om regelmatig gratis waardevolle informatie te sturen naar je lijst zodat je een band opbouwt en deze band warm houdt. Als je een goede band hebt met je lijst dan is die lijst goud waard. Hierover kort iets in deze video:

De autoresponder

Als je mensen op een lijst wilt krijgen dan zul je daar een goed systeem voor moeten gebruiken. Je kunt niet zelf namen en e-mailadressen verzamelen aangezien het wettelijk verplicht is om hun inschrijving te laten bevestigen met een bevestigingslink en daarbij is het verplicht om mensen de mogelijkheid te bieden zich elk gewenst moment uit te schrijven.
E-mail marketing proces
Als je een goede band op wilt bouwen met je lezers dan zul je ze ook bij hun voornaam aan moeten spreken in de mail en dat lukt je alleen wanneer je daar een systeem voor gebruikt dat automatisch de juiste voornaam voor je invult.

Je hebt verschillende van dit soort systemen op de markt zoals Enormail, Aweber, MailChimp, Infusionsoft, ActiveCampaign, Autorespond, Your Mailinglist Provider of GetResponse. Het voordeel van deze systemen is dat ze niet alleen je lijst netjes bijhouden maar ook een zogenaamde autoresponder aanbieden.

Een autoresponder is een systeem dat automatisch mails verzend naar de mensen die zich inschrijven op je mailinglijst. Je kunt bijvoorbeeld 10 nieuwsbrieven vooraf schrijven en deze in je autoresponder plaatsen. Je geeft daarbij aan om de hoeveel dagen de nieuwsbrieven verzonden moeten worden en klaar is je systeem.

Zodra iemand zich bij jou inschrijft ontvangt hij automatisch de 10 nieuwsbrieven met het interval dat jij hebt ingesteld. Dus bijvoorbeeld nieuwsbrief 1 direct na aanmelding, nieuwsbrief 2 komt 3 dagen later, nieuwsbrief 3 komt weer 3 dagen later enzovoorts…

Wanneer je een autoresponder gebruikt dan kun je automatisch een band opbouwen met je lezers, of dat er nu 1 is of 10.000, maakt niet uit, het gaat allemaal automatisch! Dit is de grote kracht van een internet business. Alles kan in massa zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen. Iemand die zich bij jou inschrijft heeft er geen weet van hoeveel mensen nog meer die persoonlijke mails van jou met tips en informatie ontvangen.

Als je een mailinglijst gaat aanleggen dan zul je een groot deel van de mensen die op je website komen en geïnteresseerd zijn in jouw vakgebied op je lijst krijgen. Je bent ze dan dus niet weer kwijt mochten ze je website verlaten zonder iets te kopen, je kunt ze dan via de mail nog weer benaderen.

Waar kun je zo’n lijst halen?

Een mailinglijst moet je BOUWEN en kun je dus niet even ergens vandaan halen. Ook al worden ze soms wel verkocht, je zult niks hebben aan een lijst van een ander. Jouw mailinglijst moet echt om jou als persoon of om jouw bedrijf draaien. Je kunt zo’n lijst opbouwen door bijvoorbeeld een inschrijfformulier op je website te plaatsen en daar naartoe te adverteren

Phoenix WebsitePhoenix Website