Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Nog steeds nuttig om Google Adwords te gebruiken?

Nog steeds nuttig om Google Adwords te gebruiken?

Ik heb het op mijn blog veelal over zoekmachine optimalisatie en andere gratis bezoekersmethoden maar ik krijg de afgelopen maanden ontzettend vaak de vraag of het vandaag de dag nog steeds nuttig is om Google Adwords te gebruiken…

Ik wil die vraag graag beantwoorden met Ja en Nee…

Ik zal beginnen met de “nee-kant” van het antwoord:

Wanneer niet Google Adwords gebruiken?

Als jij een informatie marketing business hebt waarbij je de strategie voert om een mailinglijst op te bouwen via een zogenaamde opt-in pagina dan is het sterk af te raden om daarvoor Google Adwords te gebruiken.

Google staat deze Opt-in pagina’s niet meer toe tenzij je aan enkele richtlijnen voldoet. Je wordt anders getroffen door de Google Slap of je kunt zelfs door Google gebanned worden. Ook de opt-in pagina’s die wel aan de richtlijnen voldoen zullen zeer binnenkort aangepakt worden (is mijn verwachting).

Wanneer je geen opt-in pagina hebt maar wel in een business zit waar je het veelvuldig hebt over “geld verdienen” raad ik je af om Adwords te gebruiken. Hier heeft Google het namelijk ook niet zo op. Voorkom ook het gebruik van het woord “gratis” in je Adwords activiteiten.

Wanneer wel Google Adwords?

Als je bijvoorbeeld een webwinkel of een degelijke/goedgevulde website hebt dan kun je daar prima Adwords voor doen. Je stuurt dan je bezoekers via Adwords rechtstreeks naar je webwinkel of naar de waardevolle artikelen op je website. Zo kun je bijvoorbeeld de nu opkomende Luondo webshops prima gebruiken voor Adwords.

Ook deze website van de Internet Marketing Universiteit kan prima gebruikt worden zolang ik mijn advertenties maar voorzie van een link naar een pagina op de website zoals dit artikel en niet naar een opt-in pagina zoals deze.

De kracht van Adwords

Natuurlijk zijn er vele andere methoden om razendsnel veel bezoekers naar je website te krijgen en heb je Adwords dus niet perse nodig. Ik ben persoonlijk meer fan van zoekmachine optimalisatie en de laatste tijd ook van adverteren op Facebook. Feit blijft wel dat je met Adwords nog steeds gigantisch veel bezoekers in korte tijd naar je website kunt krijgen. Je moet dan wel de steeds scherper wordende richtlijnen naleven maar het kan nog wel!

Advies

Ik raad je aan om Adwords rustig te testen en je eerst goed te verdiepen in de richtlijnen. Wanneer je dat doet kan er feitelijk gezien niet zoveel misgaan en kun je hier toch veel extra bezoekers uit krijgen. Mijn focus ligt meer op andere facetten van internet marketing maar dat betekent natuurlijk niet dat Adwords het niet meer doet 😉

    Comment Section

    0 reacties op “Nog steeds nuttig om Google Adwords te gebruiken?

    Plaats een reactie