Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Landingspagina

De landingspagina is de plek binnen jouw website waar de klant op terecht komt als hij op een advertentie, of e-mailbutton klikt. Negen van de tien keer maak je die advertentie, om de klant vervolgens iets te laten doen (kopen, gegevens achterlaten). Op de landingspagina wil je dus zorgen voor conversie. Hoe pak je dat nou aan?

Je maakt een landingspagina die precies past bij de e-mail of advertentie waar de klant vandaan komt. Zorg voor een eenheid in design, beeld, kleur en taalgebruik. Kun je hiervoor een pagina recyclen, dan is dat prima. Vaak is het echter beter om een nieuwe pagina te maken om precies aan te sluiten bij de campagne. Je herhaalt niet te veel inhoud, maar laat in beeld, stijl en ontwerp wél zien dat de pagina past bij de voorgaande uiting. Zeker bij een multi-channel campagne is het herkenning noodzakelijk. De klant moet met 1 blik zien dat hij goed zit, en niet op een phishing-pagina.

Zorg voor zo min mogelijk afleiding. Ja, het hoofdmenu biedt je altijd aan, maar alle andere toeters en bellen (crosslinks, andere producten, blogs) van jouw website laat je weg. Je biedt rustig en overzichtelijk alle informatie die jouw klant zou willen hebben. Eventueel met een video of keuzehulp voor de opties. De schrijfstijl is actief en activerend, en je vermijdt hulpwerkwoorden. Zo beschrijf je helder het product, de totaalprijs en actievoorwaarden. En tot slot maak je een mooie, duidelijke button met daarop de call-to-action. Dit zijn ook prima pagina’s om A/B-testen mee uit te voeren om zoveel mogelijk conversie te realiseren.