Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Zachte conversie

Zachte conversie is niet per se slecht meetbaar, maar het is wel diffuus wat het doet voor jouw directe bedrijfsresultaat. Sommige bedrijven vinden het dan ook lastig om hierin te investeren. Onder zachte conversie worden alle branding, blogs, uitleg en bezoekers op de website verstaan. Iedereen die met jouw bedrijf en merk te maken krijgt.

Een ding is zeker: werken aan jouw zachte conversie levert je op de lange termijn een goede reputatie op en daardoor klanten. Zachte conversie zorgt ervoor dat jouw merk op de shortlist komt te staan van potentiële klanten. Het zorgt ervoor dat jouw collega-zzp-er jouw naam noemt, als er gevraagd wordt om iemand met jouw skills.

Een deel van jouw SEO zal 1-op-1 leiden tot verkopen, maar de rest draagt allemaal bij aan jouw zachte conversie. Er vanuit gaande dat jouw website een prima visitekaartje is, is elk bezoek toch weer een potentiële klant in de toekomst. Dus, ook zachte conversie, hoe lastig te meten ook is vooral vooraan in het beslisproces van belang. En helemaal aan het einde levert het je weer iets op. Elke tevreden klant of bezoeker, zal weer over je praten en je aanraden. En zo hou je je bedrijf ook op de lange termijn draaiende.

    Comment Section

    0 reacties op “Zachte conversie

    Plaats een reactie