Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Single opt-in

Wanneer je besluit om e-mailadressen te gaan verzamelen, weet je dat je toestemming moet verzamelen om die adressen te mogen gebruiken. Dus: je kiest voor een opt-in. Maar of je kiest voor single of double opt-in, dat is aan jou. Er is geen goed of slecht, dus het is jouw keuze en jouw reputatie als bedrijf. Onder single opt-in wordt verstaan dat je de klant op de opt-in pagina vraagt om zijn e-mailadres achter te laten. Uiteraard met de vermelding dat je hem gaat benaderen met aanbiedingen en/of een nieuwsbrief. En daar laat je het bij. Het feit dat de klant zelf zijn adres geeft telt dan als een opt-in.

Voordelen Single opt-in:

  • Eenvoudig te realiseren en snelste manier om een lijst met adressen te verzamelen.
  • Eenvoudig vast te houden dat je een opt-in hebt, want anders had je het e-mailadres niet.
  • Supermakkelijk voor jouw klant of prospect.
  • Er gaan geen adressen verloren.

Nadelen Single opt-in: