Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Community Building

Community Building

Wat is Community building?

Community building betekent letterlijk: het bouwen van een gemeenschap. Deze gemeenschappen bestaan uit mensen met een eenzelfde gedachtegoed, bijvoorbeeld een probleem of een passie. Deze mensen gaan (online) met elkaar in gesprek, wisselen informatie uit en leren van elkaar.

7 community building tips

Community Building specialist Tonny Loorbach vertelt in deze video over:

  • De kracht van Community Building voor meer fans en ambassadeurs van je merk
  • Hoe je de retentie en klantwaarde van je lidmaatschap gigantisch verhoogt
  • De 6 nadelen van Facebook Groepen voor je online community
  • Hoe je gamification gebruikt om loyaliteit en engagement op te bouwen
  • Een einde aan een volle mailbox en de formule voor een (stress)vrije business
  • Hoe je gelukkige(re) klanten krijgt én meer gaat bijdragen aan de levens van anderen!

Tip: Lees ook het bijbehorende community building boek van Tonny

Het belang van community building

Het belang van het opstarten van zo’n community is voor alle bedrijven verschillend. Je kunt een community namelijk voor een flink aantal doeleinden inzetten:

  • Communicatie met je klanten: social media kan enorm helpen bij het in contact komen met je klanten en uiteindelijk is dat natuurlijk wat elk bedrijf of merk wil;
  • Het samenbrengen van gelijkgestemde mensen: als het ware faciliteer je hier alleen maar bij door een community op te bouwen onder je klanten. Ze hebben immers allemaal al gelijke interesses (lees: jouw bedrijf) en zullen daar vanzelf over in gesprek gaan, als je ze maar een zetje in de goede richting geeft;
  • Aandacht te geven aan je merk: de macht ligt bij de massa. Nieuws (zowel goed als slecht) verspreidt zich online onwijs snel, dus door het strategisch plaatsen van bijvoorbeeld een blog binnen je community zijn in één klap al je klanten op de hoogte van je nieuwe product of dienst;
  • Je sociale aanwezigheid vergroten: hoe groter je aantal volgers, hoe makkelijker mensen zich bij je community aansluiten en overgaan tot het daadwerkelijk klant worden.

Onthoud dat een (online) community niet van de ene op de andere dag ontstaat. Het vergt veel werk en energie, maar dit zal zich uiteindelijk allemaal terugbetalen in loyale, enthousiaste klanten die als het ware ambassadeurs zijn van je merk.

Je eigen community

Tonny legt in deze video uit hoe community building zijn business op zijn kop heeft gezet door van een Facebook community naar een community op je eigen domein te gaan:

Community building software

Een achterban van fans die je kennen, steunen en vooral aanbevelen zorgt ervoor dat alle nieuwe projecten en producten die je lanceert gegarandeerd een succes worden.

Tip: Je eigen community beginnen op je eigen social media platform?

Check Huddle | Community Software >>>