Google Ads rolt een nieuwe set aan gegevens uit naar de Insights-pagina waarin je de problemen kunt zien die zijn gevonden tijdens diagnostische controles.
Diagnostische inzichten helpen je om erachter te komen waarom je campagnes niet getoond worden, wat de oorzaak is van een lage betrokkenheid of waarom er geen conversies gemeten worden.
Je kunt deze gegevens vinden via de Insights en Overview pagina voor Performance Max campagnes. Dankzij deze inzichten kun je problemen meteen aanpakken nadat ze worden gedetecteerd.
Google Ads laat een uitgebreid overzicht zien van de volgende inzichten:
- Accountstatus
- Status van betaling
- Beleidscontrole
- Conversie tracking
- Campagne budget
- Biedstrategie doel
- Campagnestatus
- Advertentiesterkte
Dankzij persoonlijk afgestemde aanbevelingen hoef je niet langer te gissen naar waar het probleem ligt, maar kun je het meteen oplossen. Zo zorg je ervoor dat je campagne in no time weer optimaal presteert.
Diagnostische inzichten in Google Ads werden afgelopen mei aangekondigd met de boodschap dat ze binnenkort uitgerold zouden worden. Twee maanden later komt de lancering er definitief aan.
Google Ads diagnostische inzichten
Diagnostische inzichten zijn alleen te zien wanneer een campagne geen verkeer of conversies heeft ontvangen. Als je campagne draait, getoond wordt en kliks krijgt, krijg je geen rapport met diagnostische problemen te zien.
Houd er rekening mee dat Google nog niet iedereen toegang heeft gegeven tot de Insights-pagina. Diagnostische inzichten zijn momenteel alleen nog beschikbaar als bètatest.
Google rolt elk type inzicht geleidelijk uit naar willekeurig geselecteerde mensen. Dit kan betekenen dat je de Insights-pagina al hebt, maar dat de data nog beperkt is.
Op dit moment zijn diagnostische inzichten beschikbaar voor Performance Max campagnes. De nieuwe dataset zal gedurende de komende maanden verder uitbreiden naar andere campagnetypes.
Bron: Search Engine Journal