Google Ad Manager update: dit zijn de 8 veranderingen
06 juli 2022 
in Nieuws
1 min. leestijd

Google Ad Manager update: dit zijn de 8 veranderingen

Google Ad Manager heeft in een recente update acht veranderingen en aanpassingen gekregen. Het gaat onder andere om een integratie met Google Analytics 4 (GA4) en optimized pricing.

Als aanvulling deelt Google informatie over vier updates in Google Ad Manager die er binnenkort aankomen. In dit artikel leggen we alle wijzigingen in Google Ad Manager uit, evenals de veranderingen die er nog aankomen.

Wat is er nieuw in Google Ad Manager?

De volgende updates zijn vanaf nu beschikbaar in Google Ad Manager

  1. PPID TTL extensie: De publisher provided identifier (PPID) time-to-live (TTL) is uitgebreid van 90 dagen naar 180 dagen
  2. Optimize pricing: Veilingbodemprijzen worden verhoogd om de waarde van je voorraad nauwkeuriger weer te geven. Deze instelling wordt standaard ingeschakeld.
  3. Facebook rebrand: ‘Facebook’ is veranderd naar ‘Meta’ in de hele Ad Manager
  4. Blokkeer advertentie ervaringen: in plaats van ‘video advertenties toestaan’ kun je voortaan kiezen voor ‘Block non-instream video ads’.
  5. SupplyChain Object voltooid: Google markeert het SupplyChain-object als voltooid voor MCM Manage Inventory-uitgevers
  6. Google Analytics 4: GA4 integratie met Google Ad Manager voor web data is nu in open beta
  7. Reden voor afwijzing bod: In zowel reporting als data transfer krijg je een preciezere reden te zien voor het afwijzen van een bod
  8. WebView API voor Ads: Dit is nu beschikbaar om app-ontwikkelaars te helpen de monetization-optie in WebView content te ontgrendelen

Deze Google Ad Manager updates komen er binnenkort aan

Gebruikers van Google Ad Manager kunnen binnenkort de volgende updates verwachten:

  • Active View metingen: Google stapt over van een eigen techniek voor het meten van zichtbaarheid naar het gebruik van de Open Measurement (OM) SDK voor mobiele app weergaven in Ad Manager.
  • app-ads.txt: binnenkort wordt de Interactive Advertising Bureau (IAB)-standaard voor advertentieruimte, app-ads.txt voor Connected TV (CTV)-weergavelocaties.
  • Query migration: Google migreert zoekopdrachten van het verouderde ‘Ad Exchange Historical’-rapporttype naar het ‘Historical’-rapporttype.

Bron: Search Engine Journal

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!