internet marketing unie 3 1 1 1 1 1 1 1
Boeken
Video's
Software
Inloggen
Onze formule
internet marketing unie 3 1 1 1 1 1 1 1
Boeken
Video's
Software
Inloggen
Onze formule
In dit artikel
Inhoudsopgave
  • Verkooptechnieken online
  • Sales blijft vaak achterwege...
  • Meer sales i.p.v. meer bezoekers
  • Verhoog je sales conversie
  • Sales software
Artikelen in Sales
Salespage maken (tips en templates)
Een salespage (NL: verkooppagina) is een landingspagina die specifiek...
Sales funnel maken
Door een goede salesfunnel te maken kun je meer klanten uit je bezoekers en...
Meer omzet maken met je checkout
De belangrijkste pagina van een website wordt vaak over het hoofd gezien: de...
De Ultieme Upsell strategie
Een upsell lijkt voor iedereen wel een verschillende definitie te hebben. Daarom...
Kassakoopje / Order bump toevoegen
Een kassakoopje (ook wel order bump) is een vorm van upselling waarbij je een...
One click upsell toevoegen
Met een 1-click-upsell (ook wel een one click upsell) kan een klant direct na...
Productlancering online (stappenplan)
Productlanceringen zorgen voor enorme pieken in je marketing bereik en in je...
Sales uitbesteden, waarom werken met een salesteam?
Wanneer je teveel leads hebt om zelf (telefonisch) op te volgen dan kan het...
9 eigenschappen van uitstekende testimonials
Testimonials, hoe kom je er aan en aan welke eigenschappen moet een...
Downsell toevoegen
Een downsell is een vorm van upsell waarbij je als verkoper een goedkoper...
Verlaten winkelwagen opvolgen
Wanneer je klant een bestelproces verlaat zonder af te rekenen dan noemen we dit...
Betaalsystemen (PSP's)
Om je klanten op je website of webshop te laten betalen voor je producten heb je...
Herhalingsaankoop
Een herhalingsaankoop betekent dat dezelfde klant een tweede – of een derde,...
SLO (Self-Liquidating Offer)
Een SLO of Self-Liquidating Offer is een laagdrempelig product dat je mensen...
Psychologische Prijzen
Psychologische prijzen zijn prijzen die voelen als een goede deal, waardoor de...
Aftersales
Aftersales houdt in dat je als bedrijf nog een keer contact opneemt met je klant...
Lead nurturing verbeteren: 5 praktische tips
De meeste B2B-bedrijven weten het maar al te goed: opvolging van koude leads is...
Alles over het tonen van prijzen op je website
Een best interessant onderwerp, vind ik zelf :) Het komt regelmatig voor dat...
Kun je écht geld verdienen op het internet?
Het klinkt echt te mooi om waar te zijn, he? Geld verdienen op het internet....
3 manieren om om te gaan met een sales afwijzing
Als sales persoon gaat het uiteindelijk om het sluiten van een deal, dit geeft...
Home
Online Marketing Artikelen
Sales

Sales

Sales omvat alle activiteiten die je als ondernemer, marketeer of verkoper onderneemt om meer verkopen van je product of dienst te maken.

Hoewel bezoekersaantallen, conversiepercentages en klantwaarde belangrijke kengetallen zijn om een online business op te sturen is de echte groei van je business veelal afhankelijk van directe cashflow en zodoende dus van sales. Daarom vind je in deze sectie verschillende sales tips en verkooptechnieken.

Verkooptechnieken online

Denk bij sales bijvoorbeeld aan het optimaliseren van je website, webshop, salespage, marketingfunnel en betaalprocessen voor het verhogen van je salesconversie (conversieratio) op doorlopende processen.

Ook kun je denken aan gerichte sales acties zoals het sturen van mailings, online productlanceringen, het geven van een saleswebinar, het plaatsen van sales uitingen op social media, klantcontact, telefonische sales en meer!

Sales blijft vaak achterwege...

Als ondernemer spendeer je veel tijd aan het maken van je producten. Je wilt immers het allerbeste aanbod voor je klant presenteren en omdat je zelf dé expert bent op je eigen vakgebied komt al snel de perfectionist in je naar boven. Logisch toch?

Veelal wordt er door ondernemers meer tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van een product en in de ‘achterkant’ van een bedrijf dan in het daadwerkelijk verkopen van het product aan de ‘voorkant’. We plaatsen vaak op gevoel wat informatie op onze website en gaan ervan uit dat een bezoeker die geïnteresseerd is ons product wel aan zal schaffen. ‘Een goed product verkoopt zichzelf’ immers niet waar?

Helaas is dat niet waar… Verre van zelfs!

Zeker online maken de kleinste details het verschil tussen enerzijds een aankoopbeslissing en anderzijds het wegklikken van de website.

Zo maken ook de kleinste details het verschil tussen een winstgevend een verlieslijdend bedrijf. Ongeacht het product en de goede
intenties die worden aangeboden.

Meer sales i.p.v. meer bezoekers

Veel ondernemers staren zich blind op het verhogen van hun website bezoekers als logische manier om hun omzet te verhogen. Tegelijkertijd is dat voor veel ondernemers hozen met een emmer vol gaten wanneer deze bezoekers zonder actie te ondernemen de website weer verlaten omdat de conversie niet op orde is...

Het landelijk gemiddelde conversiepercentage (het percentage bezoekers dat overgaat tot aankoop) van Nederlandse webshops op nieuwe bezoekers ligt zelfs maar rond de 2%.

Verhoog je sales conversie

De meeste websites zitten tjokvol ‘conversie-killers’. Enerzijds door het afleiden van bezoekers in het aankoopproces (waardoor de conversie daalt). Anderzijds door bezoekers niet effectief te begeleiden in het maken van die daadwerkelijke aankoopbeslissing (waardoor je conversie niet stijgt).

Kun jij je conversie van 2% naar 4% verhogen?
Dan heb je het niet over een groei van 2%...
Maar heb je het over een verdubbeling van je business!

Sterker nog: als jouw kosten zoals huur, personeel, ontwikkelkosten, marketingkosten e.d. gelijk blijven maar er gaan simpelweg 2x zoveel bezoekers (die je toch al op je website ontving) over tot aankoop van je product, dan stijgt niet alleen je omzet maar met name ook je winst.

Sales software

Wil je meer online sales maken? Kijk dan eens naar onze Plug&Pay software. Hiermee maak je in een handomdraai effectieve betaalpagina's en upsellprocessen. Daarnaast bevat Plug&Pay een affiliatesysteem zodat je zonder budget je omzet flink op kunt schalen.

Hier geven we wat uitleg:

IMU BV


  • Contact
  • Team
  • Vacatures
  • Kennisbank

Service


  • Inloggen IMU+
  • Affiliates
  • Nieuwsbrief

Software


  • Phoenix
  • Plug&Pay
  • Huddle

Partners


  • Blue Agency
  • Tonny Loorbach
  • Martijn van Tongeren
© IMU BV - Algemene Voorwaarden - Privacyverklaring
Edit category Dashboard Settings Website Design Category cached on Thu. 8 May 16:09
Renew cache
Cookies
Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden. Privacy policy
Alleen functioneel
Accepteer alle
Cookie instellingen
Privacy policy
Voorkeuren opslaan