E-mail Marketing & Dropshipping

Door e-mail marketing toe te passen haal je meer uit de bezoekers op je website.Je moet er vanuit gaan dat het merendeel van de bezoekers op je website of webwinkel weer weggaat zonder iets bij je te kopen.Natuurlijk is dit erg zonde aangezien het krijgen van bezoekers op je website best lastig is en zodra je ze hebt wil je er natuurlijk het maximale uit halen.Zorg er dus voor dat je bezoekers zich gratis kunnen aanmelden voor je nieuwsbrief zodat je een e-maillijst opbouwt.

Bouw een ruggengraat op

Door een e-maillijst op te bouwen bouw je letterlijk een ruggengraat van je business op.  Je kunt deze lijst namelijk elk moment benaderen voor commerciële acties.Daarbij is het wel zo dat je een band op moet bouwen met de mensen op je lijst om er resultaat er uit te kunnen verwachten. Alleen commerciële e-mails zullen namelijk niet echt aankomen bij je lezers.Probeer persoonlijke e-mails met veel waardevolle informatie te sturen, naar de leden van je nieuwsbrief maar ook naar je klanten, aan hen kun je namelijk in de toekomst weer nieuwe producten verkopen.

Nieuwe producten aanbieden

Het fijne aan het hebben van een mailinglijst is dat je jouw nieuw producten direct aan iemand kunt vermarkten, daarmee houd je het ondernemen en verzinne van nieuwe projecten leuk voor jezelf.Zodra je een nieuw product opneemt in je webwinkel kun je hierover een mailtje naar je mailnglijst sturen, bijvoorbeeld met een speciale introductieprijs.Wanneer je werkt met een website en een salespage kun je voor elk nieuw product een nieuwe salespage opzetten en hierover een bericht naar je mailinglijst sturen.Ook voor productlanceringen is een mailinglijst ideaal. Je kunt aankondigen dat je op een bepaalde datum een nieuw product lanceert en daarbij een afteller op je website plaatsen.Door dit aan je mailinglijst te sturen krijg je direct een grote groep geïnteresseerden naar je website op het moment van je lancering, dit kan voor grote piekmomenten in je omzet zorgen.