Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Opt-in

Als een e-mail gebruik maakt van een opt-in aanbod, dan betekent het dat de klant actief en expliciet zijn toestemming moet geven. Het vinkje voor bijv. de nieuwsbrief staat dan standaard uit en de klant moet het zelf op ‘aan’ zetten. Of de klant moet zelf zijn e-mailadres aan jou geven.

Vanuit de e-mailrichtlijnen van de DDMA gebruik je opt-in voor bijna alles, waar de klant nog niet eerder expliciet of contractueel toestemming heeft gegeven. Bij propects is dit al helemaal verplicht. Denk daarbij aan het ontvangen van de nieuwsbrief of aanbiedingen van andere bedrijf waar jij mee samenwerkt (affiliate marketing).

Nadat je een opt-in hebt verkregen dien je vast te leggen wanneer en waarvoor de klant toestemming heeft gegeven. Dit moet je kunnen tonen bij een controle door de Autoriteit Consument en Markten (ACM). Denk daarnaast ook aan het actief aanbieden van het een afmeld-knop voor alle e-mailbenaderingen.