Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Content Marketing definitie

Content marketing omvat alle soorten marketing waarbij voor de klant waardevolle content (inhoud of informatie) wordt gemaakt en gedeeld. Het doel van content marketing is om een duidelijk gespecificeerde doelgroep aan te trekken en om te zetten naar klanten. Je deelt echter nog niet je product met de klant!

Bij content marketing staat namelijk niet het product, maar het probleem of de behoeften van de klant centraal. In de content die je maakt deel je dus waardevolle kennis die jij bezit en waarmee de klant een probleem of behoefte kan oplossen. De klant leert je kennen als iemand die zijn problemen kan oplossen en bouwt een band met je op. Wanneer je hem dan uiteindelijk een product aanbiedt, zal hij makkelijker overgaan op het kopen daarvan.

Er zijn verschillende middelen die je kunt inzetten voor content marketing, oftewel het delen van je kennis. Hieronder een kleine greep uit de vele mogelijkheden:

  • How-to’s: lijstjes met hoe je een specifiek probleem oplost of bijvoorbeeld iets maakt (ook wel DIY’s genoemd)
  • E-books
  • Nieuwsbrieven
  • Veelgestelde vragen
  • Webinars
  • Vraag- en antwoord sessies
  • Een termenlijst
  • Interviews
  • Podcasts
  • Video’s of vlogs
  • Opiniestukken
  • Whitepapers