LinkedIn is van plan om meer waardevolle content voor te schotelen aan gebruikers. Als onderdeel van dit plan voert het platform een aantal veranderingen voor in de zoek- en ontdek-functies.
Als LinkedIn gebruiker zag je al nieuws, onderwerpen en trends van de mensen waarmee je een connectie hebt. Nu worden daar ook relevante posts van mensen buiten je netwerk aan toegevoegd.
LinkedIn chief product officer Tomer Cohen zegt in een blogpost het volgende over de updates:
“Als je interesse hebt in een specifiek onderwerp en daarnaar zoekt, krijg je de nieuwste inzichten, meningen van experts en ander nieuws. Of je nu zoekt naar de juiste mensen, communities, bedrijven, banen of content, vanaf nu kun je vooruitgang boeken in elk professioneel doel door te zoeken naar het onderwerp dat je in gedachten hebt.”
Gebruikers kunnen relevante content voor hun zoekopdracht vinden van experts en gelijkgestemde professionals op het LinkedIn netwerk. Ook maakt de update het makkelijker om content die je eerder hebt gezien opnieuw te vinden via zoekwoorden en de naam van degene die de content deelde.
Als aanvulling op het verbeteren van zoekresultaten rolt LinkedIn ook updates uit naar gebruikersprofielen en komt er een nieuwe toegankelijkheidsfunctie.
Dienstverleners kunnen nu reviews delen
Reviews zijn bruikbaar voor dienstverleners. Onderzoek toont aan dat 95% van de klanten reviews leest voordat ze een aankoop doen. LinkedIn geeft de 4 miljoen dienstverleners op het platform nu de mogelijkheid om positieve reviews te delen met hun community.
“Door reviews te delen in hun feed, kunnen dienstverleners de impact van een review vermenigvuldigen en gebruik maken van de voordelen van mond-op-mond aanbevelingen in hun community”, aldus Tomer Cohen.
Unieke verwijzingslinks beschikbaar voor gebruikers met een creator profiel
LinkedIn leden die gebruik maken van Creator Mode kunnen nu unieke links toevoegen aan de bovenkant van hun profiel. Met deze links kunnen creators hun zichtbaarheid verbeteren en hun merk nog persoonlijker maken.
Realtime captions voor audio events en lanceringen
Om de LinkedIn ervaring voor iedereen te verbeteren, voegt het platform realtime captions toe aan audio events. Deze functie is momenteel in de beta testing fase en is alleen nog beschikbaar in het Engels.
Bron: Search Engine Journal