Leadgeneratie

Onder leadgeneratie verstaan we alle activiteiten die bezoekers naar de website brengen. We maken onderscheid tussen warme en koude leads. Waarbij warme leads potentiƫle klanten zijn, die al hebben aangegeven interesse te hebben in jouw bedrijf, product of dienst. Je kunt zelf aan leadgeneratie doen binnen jouw eigen klantenkring, door herhaalaankopen en deep-sell aan te bieden. Denk dan aan het verlengen van een abonnement, of het aanbieden van een extra verzekering op een bestaande polis. Deze vorm van leadgeneratie doe je het beste persoonlijk en in 1-op-1 benaderingen per telefoon, post of e-mail. Leadgeneratie door middel van adverteren betekent dat je prospects bereikt, mensen die nog geen klant van je zijn. Afhankelijk van jouw bedrijf of dienst zet je in op een breed publiek en naamsbekendheid met een CPC of CPT-campagne, of juist op een klein publiek van kwalitatief goede leads met een CPS-campagne. Kies voor de leadgeneratie die jou het meeste oplevert en investeer gericht. Als jij bijvoorbeeld jouw diensten alleen lokaal aanbiedt, dan kies je bijvoorbeeld voor leads door een SEA-campagne in jouw directe regio. Zoek je B2B klanten in een specifieke branche? Dan heb je meer aan een advertorial in jouw vaktijdschrift. En ben jij wellicht een landelijke aanbieder van telefoonhoesjes, dan wil je juist in de krant, op TV of op Nu.nl staan. Hoe meer mensen jouw naam kennen, hoe meer leads het genereert.