Twitter maakt ‘professionele accounts’ beschikbaar voor alle gebruikers
04 mei 2022 
in Nieuws
1 min. leestijd

Twitter maakt ‘professionele accounts’ beschikbaar voor alle gebruikers

Twitter kondigt aan dat ‘professionele accounts’ vanaf nu beschikbaar worden voor alle gebruikers. Tot nu toe moesten gebruikers zich aanmelden om hun account over te zetten naar een professionele versie. Nu kan iedere Twitter-gebruiker zijn account rechtstreeks via de accountinstellingen zelf omzetten.

Een professioneel account geeft merken en makers toegang tot extra tools waarmee ze zich kunnen onderscheiden, content kunnen promoten via advertenties en gebruik kunnen maken van toekomstige e-commerce functies op TikTok. Onder dit laatste valt bijvoorbeeld de Shop Module die merken, bedrijven en andere retailers de mogelijkheid geeft om hun producten te laten zien via hun bedrijfsprofiel.

Hoe schakel je over naar een professioneel account?

Gebruikers kunnen de Twitter for Professionals-tab vinden door de zijbalk vanuit de Home-tijdlijn in de app te openen. Ook verschijnt er een Switch to Professional-tab in de profielinstellingen.

Wanneer je je Twitter-account overzet naar een professioneel account, krijg je de mogelijkheid om een categorie te kiezen die het beste bij je profiel past. Je kunt onder andere kiezen uit categorieën als automotive, apparel/clothing, advertising/marketing en beauty.

Vervolgens vraagt Twitter om een accounttype te selecteren. Je kunt hierbij kiezen uit: bedrijf of maker. Twitter maakt duidelijk dat het bedrijfsaccount het meest geschikt is voor merken, retail bedrijven, dienstverleners en organisaties. Het makersaccount is gericht op publieke figuren, artiesten en influencers. Mocht je van gedachten veranderen, dan kun je altijd nog wisselen tussen de twee accountinstellingen.

Zodra je bent overgeschakeld naar een professioneel account, krijg je de vraag om onderwerpen te volgen, een tweet te promoten of je profiel aan te passen met modules waarvoor je account in aanmerking komt. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van een ‘about’ module, een shop module of een nieuwsbrief module.

Twitter ziet iedereen die Twitter voor zijn werk gebruikt als een ‘professional’. Om in aanmerking te komen voor een professioneel account, mag je geen herhaalde geschiedenis hebben met het breken van de richtlijnen. Daarbij moet je authentiek zijn, met een accountnaam, bio en profielfoto. Parodie en fan-accounts komen niet in aanmerking voor professionele accounts.

Bron: TechCrunch

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!