tiktok shopping ads
Nieuws
IMU Redactie
van imu.nl
Nieuws
09/14/2022
2 min
0

TikTok introduceert drie nieuwe soorten shopping advertenties

09/14/2022
2 min
0

TikTok zet zijn stap richting e-commerce door met drie nieuwe soorten shopping advertenties met uitgebreide plaatsingsopties die verder gaan dan de For You-pagina. 

Dit zijn de drie nieuwe advertentietypes:

  • Video shopping ads
  • Catalog listing ads
  • Live shopping ads

De nieuwe advertentievormen zijn vanaf nu toegankelijk in de TikTok Ads manager via het het Product Sales-doel. Adverteerders kunnen de nieuwe shopping ads gebruiken met of zonder e-commerce winkel op TikTok. 

Video shopping ads

Met video shopping ads kunnen adverteerders shoppable video's maken om te tonen op de For You pagina. Het advertentietype combineert functies van bestaande TikTok ads: collection ads en dynamic showcase ads. 

Video shopping ads combineren video content en productkaarten op een dynamische manier in verschillende variaties. Het advertentietype kan gericht zijn op een specifiek product om verkopen te genereren, maar ook een bredere merkboodschap verspreiden om naamsbekendheid op te bouwen. 

Op basis van de data die TikTok verzamelt, wordt de prestatie van de campagne geoptimaliseerd door automatisch de best converterende combinaties te kiezen. 

video shopping ads

Wanneer een gebruiker op de advertentie tikt, creëert TikTok een in-app landingspagina om de intentie om te kopen van de gebruiker beter te beoordelen. Op deze paginas kunnen shoppers meer leren over het product en doorklikken naar de website als ze klaar zijn om te kopen. 

Collectie ads en dynamic ads blijven beschikbaar tot het einde van dit jaar. TikTok is van plan om deze advertentievormen uit te faseren, nu er met de video shopping ads een nieuw en beter alternatief voor is.

Catalog listing ads

Met catalog listing ads kunnen adverteerders productcatalogi op grote schaal promoten via nieuwe plaatsingen op TikTok. 

Iets wat adverteerders waarschijnlijk waarderen aan de catalog listing ads, is dat ze geen video content hoeven te maken. Dankzij deze advertentievorm kun je het TikTok-publiek bereiken zonder dat je daarvoor video’s moet maken. 

De catalog listing ads halen productafbeeldingen uit de catalogus van een retailer. Deze producten worden getoond in de vorm van shoppable placements. Gebruikers ontdekken de ads via branded content op de For You page. 

Live shopping ads

Live shopping ads zijn in het leven geroepen om live shopping streams te promoten. De advertenties helpen om mensen van de For You pagina naar een live shopping event door te sturen. 

live shopping ads

TikTok zegt dat deze ads het verkeer naar een live shopping event kunnen boosten door mensen aan te trekken die klaar zijn om te kopen. 

Beschikbaarheid

Shopping ads zijn nu beschikbaar om te testen. Op deze manier hebben marketeers en bedrijven uitgebreid de tijd om zich voor te bereiden op de feestdagen. 

Vereisten

Om toegang te krijgen tot shopping ads heb je als adverteerder ‘level one’ status nodig. Deze verkrijg je door advanced signals te integreren en je productcatalogus te linken. TikTok heeft een PDF gids waarin het volledige proces wordt uitgelegd. 

Adverteerders zijn niet verplicht om TikTok Shop (een in-app e-commerce oplossing) te gebruiken om shopping ads te draaien. Hoewel TikTok Shop kan worden gebruikt in combinatie met shopping ads, kunnen adverteerders winkelaars ook doorverwijzen naar een externe website. 

Bron: SearchEngineJournal

Reacties