Google Mijn Bedrijf FAQ
Nieuws
IMU Redactie
van imu.nl
Nieuws
08/11/2022
1 min
0

Je kunt nu een FAQ-sectie toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf pagina

08/11/2022
1 min
0

Google rolt een nieuwe functie uit waarmee bedrijfsprofielen geautomatiseerde vragen kunnen toevoegen voor veelgestelde vragen. Via deze functies kun je suggesties doen voor vragen die mensen kunnen stellen als ze contact opnemen via je bedrijfsprofiel. Het is te vergelijken met hoe een klantenservice chatbot werkt op websites.

Net als bij een chatbot kun je niet alleen vragen suggereren, maar ook geautomatiseerde antwoorden geven. De functie werd gespot door SEO expert Stefan Somborac, die de volgende Tweet deelde:

Hoe stel je automatische FAQ’s in voor je Google Mijn Bedrijf pagina?

Bedrijven kunnen vooraf een lijst met vragen invullen die klanten kunnen stellen wanneer ze een chat beginnen via het bedrijfsprofiel in Google. Je kunt voor elke vraag een antwoord formuleren dat automatisch wordt verstuurd. Zo hoeft de klant niet te wachten op een reactie.

Als je merkt dat je vaak dezelfde vragen krijgt, is de nieuwe FAQ functie een goede manier om tijd te besparen en klanten efficiënter van dienst te zijn. Je kunt de functie ook gebruiken om klanten vanuit Google naar je website te verwijzen. Het is namelijk mogelijk om links toe te voegen aan antwoorden. Zo stuur je bezoekers direct naar een pagina op je website waar ze het antwoord op je vraag vinden.

Om automatische FAQ’s toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf-pagina, doorloop je de volgende stappen:

  • Zoek naar ‘mijn bedrijf’ in Google via een webbrowser
  • Klik op Klanten en vervolgens op Berichten
  • Klik op Menu en daarna op Instellingen voor berichten. Ga dan naar Veelgestelde vragen beheren.
  • Klik op +Voeg een vraag toe

Je kunt maximaal tien vragen per bedrijfsprofiel instellen. Vragen kunnen uit maximaal 40 tekens bestaan en antwoorden kunnen maximaal 500 tekens bevatten.

Bron: Search Engine Journal

Reacties