Vind de beste zoekwoorden voor Google AdSense

Vind de beste zoekwoorden voor Google AdSense

zoekwoorden google adsense Als gebruiker van Google AdSense weet je dat iedere klik geld waard is. Maar hoe zorg je er nu voor dat je het meeste geld haalt uit de clicks? Je kunt natuurlijk opzoek gaan naar de zoekwoorden die het meest competitief zijn om zo meer uitbetaald te krijgen per klik en je daarop focussen. Maar hoe doe je dat dan? In dit artikel leggen we je uit hoe je de beste zoekwoorden selecteert voor Google AdSense.

Hoe vind je goede zoekwoorden voor je AdSense website?

De meest gebruikte methode om te controleren op welke woorden je je content moet richten (hier meer over zoekwoordonderzoek) om de duurdere advertenties te kunnen binnenhalen is de Google Zoekwoordplanner. Met dit programma kun je een overzicht van de kosten per klik (CPC) krijgen van zoekwoorden waar je nu aan zit te denken. De Zoekwoordplanner kan je tevens gebruiken om variaties op dit zoekwoord te bedenken en laat je eveneens zien hoe hoog de CPC is voor ieder zoekwoord dat Google voor je bedenkt. Als je aan de slag gaat met de Google Zoekwoordplanner om de beste zoekwoorden te vinden voor AdSense, dan zie je al snel dat er grote verschillen zijn tussen de potentiële opbrengst van zoekwoorden. De CPC speelt hierin de belangrijkste rol en als je de alternatieve zoekwoorden bekijkt dan kan het zomaar zijn dat de variant die jij gebruikt meer of minder opbrengt dan een andere. Maar dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. De waarde van een zoekwoord fluctueert en je weet eigenlijk niet van te voren of je wel de juiste advertenties aantrekt met de door jou geschreven tekst. Uiteraard kun je wel proberen om je teksten hiervoor te optimaliseren op je bestaande website. Wil je een nieuwe website maken waarbij je de focus van de inkomsten legt op een AdSense strategie, dan is het raadzaam om met de Zoekwoordplanner op zoek te gaan naar een niche die je op de meeste zoekwoorden veel opleveren. Er zijn niches bekent die erg competitief zijn en waar de adverteerders veel over hebben voor de zoekwoorden. Als je een goed gevulde site rond deze niches kunt bouwen dan heb je een goede kans op een mooie omzet uit Google AdSense. Om de Google Zoekwoordplanner te gebruiken bekijk je dit artikel uit onze kennisbank.

Zoekwoord strategie om het meeste uit AdSense te halen

zoekwoord toscaneEen goede strategie die je kunt hanteren om het meeste uit je AdSense advertenties te halen is een focus leggen. Hoe specifieker je website, hoe hoger je potentiële omzet. Dit komt door het feit dat Google dan veel beter in staat is om de advertenties te verzamelen rondom de niche die je website behandelt. Verder kun je gebruik maken van de zogenaamde long-tail keywords. Dit zijn de zoekwoorden die specifiek over het onderwerp gaan dat jij behandelt. Stel je hebt een blog over Toscane. Dan zijn belangrijke algemene zoekwoorden bijvoorbeeld Italië, Toscane, Florence en Pisa. Maar als echte kenner van Toscane weet je ook veel te schrijven over de beste terrasjes in de kleine dorpjes, de gezelligste wijnproeverij en het leukste dorpsfeest. Het belang hiervan is dat je veel verkeer trekt dat specifiek op zoek is naar bepaalde informatie en hoe meer long-tail keywords je gebruikt hoe meer bezoekers je trekt die heel specifieke wensen hebben. Uiteraard kun je met de zoekwoordplanner inschatten of je in de juiste richting zit met je niche en je long-tail keywords. Veel succes met schrijven!