De 5 Beste Advertentieformaten voor Google AdSense

De 5 Beste Advertentieformaten voor Google AdSense

advertentieformaten google adsense Ze komen in veel verschillende vormen en maten, de advertenties van AdSense. Maar welke moet je nu kiezen en welke passen bij je content? Wat zijn de verschillen tussen de verschillende formaten en wanneer kun je nu het beste kiezen voor de een of de ander. In dit artikel laten we je verschillende advertentietypen zien en geven we je tips over het gebruik van de formaten.

Goed presterende advertentieformaten

Google heeft onderzocht welke advertenties het beste werken voor hun adverteerders en dus ook voor jou portemonnee. In het onderstaande overzicht vind je deze advertenties terug met een korte beschrijving.
  1. 300 x 250 - De middelgrote rechthoek (https://storage.googleapis.com/support-kms-prod/SNP_2954603_en_v0) Deze advertentie wordt het meest toegepast door adverteerders. Het is makkelijk voor een designer om hier een meerdere van toe te passen waardoor ze kunnen variëren. Voor jou heeft dit het grote voordeel dat deze advertentie ruimtes ook erg gewild zijn. Hoe meer vraag, hoe hoger de prijs. Deze advertenties zijn geschikt voor tekst en beeldadvertenties en werken het allerbeste als ze worden omringd door tekstcontent of wanneer ze op het einde van een pagina worden geplaatst. Ze worden gebruikt bij tekstadvertenties, displayadvertenties en mobiele advertenties.
  2. 336 x 280 – De grote rechthoek (https://storage.googleapis.com/support-kms-prod/SNP_2961402_en_v0) Ook deze advertentie wordt heel veel toegepast door adverteerders. Door de grote valt ie goed op en staat de adverteerder goed in de picture. Deze wordt iets minder vaak toegepast omdat ie niet altijd even geschikt is. Zo kan ie bijvoorbeeld niet op een mobiel weergegeven worden. De grote rechthoek presteert goed als deze is ingesloten in tekstcontent of bij een plaatsing op het einde van een artikel. Dit formaat is geschikt voor tekstadvertenties en displayadvertenties.
  3. 728 x 90 – Het leaderboard (https://storage.googleapis.com/support-kms-prod/SNP_2961439_en_v0) Door de langwerpige vorm presteert deze advertentie het beste wanneer ie boven de hoofdcontent of op een forum geplaatst wordt. Dit is wederom een advertentieformaat waarvan het bekend is dat adverteerders er vaak gebruik van maken. Deze populaire advertentieformaten voor adverteerders leiden steevast tot hogere inkomsten met je AdSense account omdat ze gewoon gewild zijn. Je zult begrijpen dat dit formaat niet geschikt is voor mobiele content. Het leent zich wel uitstekend voor displayadvertenties en tekstadvertenties.
  4. 300 x 600 – De halve pagina (https://storage.googleapis.com/support-kms-prod/SNP_2961447_en_v0) Dit is de grootste advertentie die je kunt plaatsen als je de hoogste opbrengst wilt in vergelijking met de andere joekels. Dit type advertentie wint veel aan populariteit en is vooral geschikt voor adverteerders die hun boodschap goed willen overbrengen. Zowel in de aanbod als in de vraagkant is er een sterke groei te zien in dit advertentieformaat. Veel uitgevers willen hun adverteerders de ruimte bieden en dat kan met deze advertentie. Vanwege het grote formaat is deze advertentie zeer geschikt voor display en tekstadvertenties maar niet voor mobiel.
  5. 320 x 100 – de grote banner voor mobiel (https://storage.googleapis.com/support-kms-prod/E9DCE6AB601EE5B4148AAB3972EE0BBF4926) Deze advertentie is de enige in de beschikbare formaten die door Google aanbevolen wordt en die bekent staat als goed presterend formaat op de mobiele telefoon. Uiteraard zijn er voor de mobiel nog andere formaten maar deze presteert het beste.

Tips voor formaten van Google AdSense advertenties

Er zijn nog tientallen andere formaten die je zou kunnen gebruiken voor je AdSense advertenties op je website. De bovenstaande 5 advertenties worden het meest gebruikt door adverteerders en presteren het beste bij bezoekers. Deze combinatie zorgt ervoor dat je voor een goed presterende website het beste een keuze kunt maken uit de bovenstaande formaten. Als je vooruitstrevend wilt zijn en de concurrentie het nakijken wilt geven is er natuurlijk nog een manier om je website rendabeler te maken door een slim advertentieformaat te kiezen. Google houdt bij welke formaten er veel gevraagd worden. Op dit moment zijn er een 5 tal formaten (de allergrootste) welke natuurlijk wel veel ruimte opeisen op je website maar waar veel vraag naar is. Als je deze ruimte beschikbaar maakt, krijg je een goede kans op dit type advertenties die natuurlijk overtuigender op je bezoeker werken dan de kleinere advertenties.