Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Salespagina

De salespagina is niet het winkelmandje en de kassa van jouw website, maar juist de productpagina. Dat is namelijk de pagina waarop de klant besluit dat hij het product (of dienst) wilt kopen bij jou. Een goede salespagina is te herkennen aan een hoog conversie percentage. Ben je niet tevreden, experimenteer dan gerust met een andere lay-out, tekst of beeld. Net zolang tot het werkt.

Over het algemeen is een salespagina te herkennen aan de duidelijke button (call-to-action) met ‘koop nu’, ‘direct afsluiten’ of ‘in winkelmandje’ erop. Dat is waar de hele pagina om draait. Maak dat duidelijk door heldere titels en kopjes. Geef de klant (desnoods in lamellen) alle informatie op de pagina over het product. Zorg dat hij daarvoor niet van de pagina af hoeft. Hier zie je een voorbeeld van een salespage:

Salespage

Tot slot: maak het de klant makkelijk om jouw product te kopen, dat voelt als service en gemak. Op een smartphone of tablet werkt niet elk design. Zorg dus voor responsive webdesign of zelfs mobile first design. Loop tot slot zelf het hele koopproces eens van A tot Z door. Zo ervaar je wat de klant ziet en zie je zelf of je het simpel zou vinden. Of vraag het de buurvrouw eens?