Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Call to action

Een call to action (oproep tot actie) is een veelgebruikte term in de marketing en betreft het overhalen van potentiële klanten, na het ontvangen van een reclameboodschap, tot een specifieke handeling zoals het bestellen van het product, het inschrijven voor de nieuwsbrief of het liken van de Facebook pagina.

Woorden als “bestel hier!” en “schrijf je nu in” zijn typische call to action uitingen. Een call to action bestaat dan ook altijd uit:

  • Een korte, tot actie aanzettende zin;
  • Een reden om de actie NU te ondernemen (bijvoorbeeld vanuit schaarste);
  • Een belofte (wat krijg je in ruil voor je actie?).

Een call to action vind je altijd op een zichtbare plek op een website – op de homepage, onderaan een blogartikel of in de sidebar – en wordt ook veel gebruikt op Facebook pagina’s. Daar staat ‘ie precies naast de “vind ik leuk” button.

Tip: lees hier meer over het verbeteren van je call to action tekst