Call to Action tekst effectiever maken?
4 juli 2014 

Call to Action tekst effectiever maken?

Call to action teksten zijn de teksten die je gebruikt om een lezer aan te zetten tot actie. Denk hierbij aan het kopen van je product, het aanmelden voor je nieuwsbrief, het achterlaten van een reactie enz. Je kunt je webteksten (copywriting) en met name je call to action teksten (CTA) een stuk effectiever maken wanneer je zogenaamde “prikkeldraad woorden” gaat vermijden. In deze video heb ik het over “werkwoorden” om je dit principe uit te leggen:

Vermijd prikkeldraad woorden, verbeter je Call to Action

Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Maaike

Door

Maaike

op 4 July 2014

Hallo Tonny, dank je voor deze tip. Op basis van jouw verhaal is het misschien een goed idee om de 'lees verder' link in Wordpress/Winstmodel van een andere standaardtekst te voorzien. :-))

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 4 July 2014

Hebben we al Maaike, je ziet dat we op deze website de tekst "Doorgaan" gebruiken in plaats van "lees verder". In het Winstmodel kun je zelf een eigen "lees verder tekst" opgeven :)

Maaike

Door

Maaike

op 4 July 2014

Dank je, Tonny. Ik ga het meteen even aanpassen!

Jasper van Well

Door

Jasper van Well

op 4 July 2014

Hoi Tonny, Ik ben aan het zoeken in het WM. Kan je de tip geven waar ik dit kan instellen? Hartelijke groet, Jasper

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 4 July 2014

Je kunt hiervoor de plugin "Winstmodel Read More" activeren. Vervolgens ga je in Wordpress naar Instellingen --> Lezen. Je ziet dan onderaan de pagina een invulveld voor de tekst die je wilt gebruiken.

Rowdy Groothedde

Door

Rowdy Groothedde

op 4 July 2014

Hoi Tonny, Weer een leerzaam neurologisch praktijkvoorbeeld! Is het mogelijk om met mailsystemen als Aweber hetzelfde te gaan splittesten als het emailmarketing bedrijf waar je het over hebt? Alvast bedankt.

Seph Fontane Pennock

Door

Seph Fontane Pennock

op 4 July 2014

Ha Rowdy, Volgens mij kun je op dit moment met Aweber je algemene mailings (broadcasts) splittesten op onderwerp, inhoud, opmaak en de verschillende plaatsen van de links. Bij autoresponder berichten kan dat (nog) niet dacht ik. Sowieso is het altijd verstandig om zelf te testen wat het beste werkt voor jouw website en mails, aangezien daar resultaten die door anderen behaald zijn niet altijd generaliseerbaar zijn. Succes en veel plezier met testen! Seph

Jyrki Mouton

Door

Jyrki Mouton

op 5 July 2014

Dank je wel voor deze nuttige tips.

stefan

Door

stefan

op 4 July 2014

Dank je wel voor het publiceren van deze video, erg leerzame stof

Tonny Loorbach
Bob

Door

Bob

op 6 July 2014

Bedankt voor de tip! Geldt dit bijvoorbeeld ook voor het woord 'prijzen' in een button 'bekijk onze abonnementen en prijzen'? Is het dan beter om het woord prijzen weg te laten?

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 6 July 2014

Dat zou kunnen maar datzelfde geldt voor "abonnementen", ook dit draagt een emotie van "vast zitten aan" en "betalen" met zich mee. Het ligt ook aan de plek in de website natuurlijk. Een tabje met "tarieven" kan in sommige gevallen wel een heel belangrijk onderdeel in het conversie proces zijn.

Reactie plaatsen