Google Ads voegt nieuwe Slim Bieden-functies toe
04 juni 2021 
in SEA
1 min. leestijd

Google Ads voegt nieuwe Slim Bieden-functies toe

Google lanceert nieuwe functies voor Slim Bieden. Met de update wil Google het intuïtiever maken voor marketeers om hun advertenties te automatiseren en in te spelen op veranderingen in de markt. 

Veranderingen in belangrijkste signalen

Adverteerders kunnen nu gebruik maken van belangrijkste signalen voor zoekcampagnes door middel van ‘Target ROAS’ en ‘Maximaliseer conversiewaarde’. “Op dit moment kun je alleen signalen zien voor campagnes die gebruik maken van ‘Target CPA’ en ‘Maximaliseer conversies’, maar dat is nu uitgebreid”, schrijft Neera Thavornvanit (Product Manager van Google Ads) in een help-artikel. 

Seizoensgebonden aanpassingen op manager account niveau

Voorheen hield Slim Bieden al rekening met seizoensgebondenheid. Het is nu ook mogelijk om Slim Bieden te informeren over verwachte wijzigingen in conversiepercentages voor toekomstige gebeurtenissen, zoals een promotie of een productlancering

Je kon al seizoensgebonden veranderingen doorvoeren op accountniveau. Nu kun je de aanpassingen ook in één keer doorvoeren voor alle accounts die onder een manageraccount vallen. 

Aanbevelingen voor maximale conversie

Google Ads brengt voortaan “nieuwe kansen naar voren op de aanbevelingen-pagina”. Deze aanbevelingen zijn te zien voor geschikte Search-campagnes en kunnen helpen om meer conversiewaarde te halen met je budget, beweert Google. 

Simulatoren voor het schatten van prestaties

Met Slim Bieden simulatoren wordt het mogelijk om de prestaties van een campagne in te schatten. “Deze tool was al beschikbaar voor strategies gebaseerd op conversie en kliks. Nu breidt Google de ondersteuning uit naar Search-campagnes die gebruik maken van doelvertoningspercentage. Je kunt de simulatietool gebruiken om een idee te krijgen van hoe veranderingen in doelvertoningspercentage de kosten, vertoningspercentage en kliks beïnvloeden. 

Wat heb je aan al deze nieuwe Google Ads-functies?

Deze verbeterde functies zijn onderdeel van de stapsgewijze verbeteringen die Google doorvoert om Ads-automatisering meer intuïtief en gebruiksvriendelijk te maken. De nieuwe functies kunnen handig zijn voor adverteerders in verschillende sectoren. Zo zijn de functies rondom seizoensgebonden acties bijvoorbeeld heel handig voor retail-bedrijven. 

Bron: Search Engine Land

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen