arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe maak je goede bulletpoints?

Bulletpoints zijn punten in een opsomming veelal gebruikt in een salespage waar lange opsommingen staan met voordelen van een product (onderdeel desire uit de AIDA formule). Deze bullets hebben dan ook vaak een plaatje in plaats van een opsommingsteken, dan kan er bijvoorbeeld zo uitzien: Bulletpoints 

De bedoeling van deze bulletpoints is het creëren van een behoefte bij je lezers. Door duidelijk te maken welke voordelen je product of dienst allemaal biedt kun je lezers interesseren voor het aankopen van je product. Je ziet hierboven een voorbeeld van de inhoud van mijn boek Winnen in GoogleEen ander voorbeeld zie je hier bij een webinar aanmeldpagina: 


Webinar template met bulletpoints 


Zoals gezegd moet het je doel zijn om deze bulletpoints te gebruiken voor het verhogen van het aantal verkopen op je salespage / je conversie.

Waar moeten goede bulletpoints aan voldoen?

Het is belangrijk om in bulletpoints alleen te spreken over het WAT in niet over het HOE. Dat betekent dat je de inhoud van je product of dienst wel zo duidelijk maakt dat je de lezer ermee interesseert maar niet zover uitlegt dat de lezer je product niet meer zou hoeven kopen omdat je de inhoud al volledig gedeeld hebt. Je ziet in bovenstaande opsomming ook veel zinnen beginnen met "Hoe", daarmee geef ik aan dat er uitgebreide instructie te vinden is in mijn programma maar ik geef niks weg, ik laat wel de onderwerpen zien.

Eigenlijk moet je ervoor zorgen dat je lezers zo nieuwsgierig worden van je bulletpoints dat ze je product alleen al zouden kopen om uit te vinden wat je precies bedoeld.

Effectieve bulletpoints schrijven: