Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Meta tags

Meta tag is de verzamelnaam voor beschrijvende informatie over de content op jouw webpagina, die niet direct zichtbaar is voor de lezer van jouw pagina. Zo kun je jouw pagina, alinea, afbeeldingen en grafieken in HTML allerlei tags meegeven, zoals de title tag, description tag, alt tag etc. Veel meta tags hebben toegevoegde waarde voor SEO.

Enkele jaren geleden had het ook nog zin om je zoekwoorden (keywords) als meta keywordtag mee te geven in de HTML van een pagina. De huidige algoritmes van zoekmachines laten deze informatie inmiddels helemaal links liggen. Er werd te veel onzin of lokkertjes ingezet. Het heeft dus voor jouw SEO geen toegevoegde waarde meer.

Keyword tags zijn wel heel nuttig als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een interne zoekmachine op jouw pagina’s. Door elk product te labellen, kun je jouw klant bijvoorbeeld filters aanbieden. Daardoor vindt jouw klant sneller en makkelijker het product van zijn keuze. De waarden van de filters hoeven zo niet in de teksten op de pagina terug te komen, maar het mag natuurlijk wel.

Mocht jij op jouw webpagina gebruik maken van conditionele content, teksten en informatie (bijv. info die je alleen aanbiedt aan de mensen die al klant bij je zijn), dan werk je ook met meta tags om aan te geven voor welke klant of doelgroep de inhoud geschikt is.