Binnen slechts zes weken na de lancering wist Snapchat+ meer dan een miljoen abonnees te verzamelen. Om verder te bouwen op dit momentum, lanceert Snapchat+ vier nieuwe functies voor dit premium membership.
Sinds de lancering biedt Snapchat+ een aantal exclusieve mogelijkheden, waaronder:
- Een Snapchat+ badge
- ‘Ghost trails’ waarmee je kunt zien waar je vrienden de afgelopen 24 uur waren
- De mogelijkheid om te zien wie je snaps opnieuw hebben bekeken
- De optie om een ‘beste vriend’ aan te wijzen en diegene bovenaan je feed vast te zetten
- Meerdere exclusieve iconen en thema’s
Dankzij de vier extra functies die Snapchat+ nu lanceert, krijgen abonnees nog meer waarde met hun lidmaatschap.
Vier nieuwe functies voor Snapchat+
Snapchat+ rolt de volgende nieuwe functies uit:
- Priority story replies: Jouw reacties op stories vallen meer op tussen alle reacties die influencers en beroemdheden krijgen
- Post-view emoji: Laat mensen een specifieke emoji zien nadat ze je snaps hebben bekeken
- Bitmoji achtergronden: Je hebt keuze uit meer verschillende achtergronden voor je bitmoji
- App icons: Verander het Snapchat icoon op je Home Screen naar een van de verschillende nieuwe ontwerpen
Alleen al op basis van de functies heeft Snapchat+ een betere start dan de vergelijkbare abonnementsdienst Twitter Blue. Niet alleen is Twitter Blue met 4,99 dollar per maand duurder, maar het biedt ook minder functies dan Snapchat+.
Twitter heeft niet bekendgemaakt hoeveel premium abonnees het platform heeft, maar er is bewijs dat aantoont dat het niet goed gaat met de dienst. Volgens het Q2 2022 earnings report van Twitter daalde de omzet uit ‘lidmaatschappen’ met 36% ten opzichte van vorig jaar.
Het succes van Snapchat+ is een geruststelling voor aandeelhouders. Vorige maand publiceerde Snap Inc namelijk nog een earnings report dat er zo somber uitzag dat de aandeelwaarde met 25% daalde. Nu het platform meer dan een miljoen betalende abonnees heeft voor Snapchat+ lijkt er een opleving aan te komen.
Het succes van Snapchat+ is een goed teken voor Snapchat gebruikers en marketeers, aangezien het een van de belangrijkste apps is om Gen Z te bereiken. Uit een recent onderzoek blijkt dat de jongere gebruikers van Snapchat niet elke dag ook een andere app gebruiken:
- 70% van de dagelijkse Snapchatters in de leeftijd van 16 tot 24 is niet dagelijks actief op Twitter
- 63% van de dagelijkse Snapchatters in de leeftijd van 16 tot 24 is niet dagelijks actief op Facebook
- 42% van de dagelijkse Snapchatters in de leeftijd van 16 tot 24 is niet dagelijks actief op TikTok
Snapchat heeft een unieke waardepropositie voor marketeers. Zelfs als je niet warm of koud wordt van de nieuwe toevoegingen aan de premium dienst, is de update goed nieuws voor de levensduur van Snapchat.
Snapchat+ beschikbaarheid
Snapchat+ beschikbaar voor 3,99 dollar per maand. Als je geen interesse hebt in de functies is er geen verplichting om ervoor te betalen. Je kunt dezelfde gratis functies blijven gebruiken die altijd al beschikbaar zijn. In de komende maanden is Snapchat van plan om nog meer functies toe te voegen aan de premium dienst.
Bron: SearchEngineJournal