Marketingstrategie in 6 eenvoudige stappen! (video)
Marketingstrategie in 6 eenvoudige stappen?
25 juli 2014 

Marketingstrategie in 6 eenvoudige stappen?

Marketingstrategie bepalen en uitwerken? Voorkomen dat je weken bezig bent en een heel boekwerk gaat schrijven. In deze korte video laat ik je zien hoe je in 6 eenvoudige stappen een super krachtige marketingstrategie op 1 velletje papier kunt krijgen. Je kunt dit gebruiken om een nieuw product of bedrijf in de markt te zetten. Het fijne hieraan is dat het uitwerken van je marketingstrategie je niet zo meer dan een middag zal kosten.

Zo maak je een marketingstrategie in 6 stappen:

De 6 stappen op een rij

  1. Wat is mijn markt?
  2. Wie is mijn doelgroep?
  3. Welke behoeften heeft mijn doelgroep / Wat wil mijn doelgroep winnen? (GAIN)
  4. Welke pijn/problemen/frustraties heeft mijn doelgroep? (PAIN)
  5. Waar zit de “GAP” tussen het aanbod van mijn concurrentie en de frustraties van mijn doelgroep?
  6. Welk Unique Selling Point (USP) ga ik hanteren?

Voorbeeld van een marketingstrategie

Hieronder een kort voorbeeld van zo’n marketingstrategie, dit zijn simpelweg antwoorden op de 6 vragen die ik zelf eens opgeschreven heb voor mijn business.

Markt

Internet Marketing

Doelgroep

Kleine ondernemers tot MKB die meer succes via internet willen behalen maar daarbij tegen de techniek / praktische uitvoer oplopen, danwel de internet marketing expertise missen.

GAIN

  • Meer bezoekers naar hun website
  • Hoger in Google komen
  • Meer conversie / omzet uit hun website (consistentie)
  • Meer vrijheid van hun business (variatie)
  • Beter zijn dan de concurrent (significantie)
  • Ergens bij horen / community (connectie)
  • Anderen bereiken met hun passie / dienst / product (bijdragen)
  • Succesvoller worden als ondernemer (groeien)

* Let op de 6 menselijke behoeftes (6 human needs) voor geluk welke hierin verwerkt zijn.

PAIN

  • Traffic verlies (zoals dalen in Google)
  • Omzet verlies (faillissement)
  • Slaaf worden in eigen business (stress, drukte)
  • Controle verlies (verlies van keuzemogelijkheid)
  • Ingehaald worden door concurrent
  • Er alleen voor staan
  • Negatieve groei (liever behoud dan risico)
  • Falen als ondernemer

GAP

Een snelle / simpele totaaloplossing voor zowel de website (techniek) + een effectieve strategie + op maat advies (instant satisfaction)

* Wij bieden hiervoor inmiddels Phoenix aan ;)

USP’s

  • Expertise (SEO / Conversie / Automatisering)
  • Effectiviteit
  • Eenvoud
  • Ervaring
  • Exclusiviteit
Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.

Door

Rowdy Groothedde

op 25 July 2014

Hoi Tonny, Bedankt voor dit heldere inzicht. Ben benieuwd naar alle nieuwe (dagelijkse) video's met je tips!

Door

Rob

op 12 November 2014

Hele goeie content Tonny, het hoeft niet moeilijk te zijn, als je maar weet hoe je het moet doen. Dit leg jij duidelijk uit!

Reactie plaatsen