Mailchimp

Zo kun je een e-mailadres verifiëren bij Mailchimp

Ik ben gek op Mailchimp en het is nog steeds verreweg mijn favoriete aanbieder voor e-mailmarketing. Toch is er één ding die ik niet erg gebruiksvriendelijk vind en waar veel van mijn klanten tegenaan lopen: het verifiëren van e-mailadressen. Wanneer je net begint met Mailchimp of wanneer je de e-mail nieuwsbrieven wilt sturen vanaf een nieuw e-mailadres, dan dien je het e-mailadres te verifiëren. Zonder verificatie kun je geen formulieren op je website plaatsen én je kunt ook geen e-mails verzenden.

Is het slecht dat je een e-mailadres moet verifiëren?

Eigenlijk is het juist goed, want dat voorkomt natuurlijk fraude. Anders zou ik zo kunnen doen alsof ik iemand anders ben en vanaf een willekeurig e-mailadres mailtjes gaan sturen. Waarom zoveel mensen er problemen mee hebben? Omdat je een melding krijgt dat je het e-mailadres moet verifiëren, maar er wordt niet uitgelegd hoe en waar je dit kunt doen. Niet zo handig 😉

Hoe kun je een e-mailadres verifiëren bij Mailchimp?

Het is eigenlijk best wel simpel, mits je weet waar je zoeken moet 😉 Een e-mailadres verifiëren doe je op de volgende manier:

  • Log in bij je Mailchimp account.
  • Klik rechtsboven op je naam en klik vervolgens op “Account“.
  • Klik dan op de tweede optie in het menu “Settings“.
  • En klik vervolgens op “Verified domains“.

Nu zit je in het gedeelte waar je domeinen (e-mailadressen) kunt verifiëren. Als je een nieuw mailadres wilt verifiëren kun je klikken op de donkergrijze knop “Verify a domain“. Vul het gewenste e-mailadres is en er wordt vervolgens een e-mail gestuurd naar dat betreffende adres. Volg de instructies uit de e-mail. Meestal moet je op een link klikken en/of een code invullen die in de e-mail staat.

Dus eigenlijk is het best wel simpel, maar deze optie zit wél erg goed verstopt 😉 Als je het in eerste instantie niet kon vinden (en daarom bent uitgekomen bij dit artikel) dan ben je zeker niet de eerste.