Instagram test een functie om offertes aan te vragen
12 mei 2022 
1 min. leestijd

Instagram test een functie om offertes aan te vragen

Instagram test een nieuwe ‘Test Quote’ knop voor bepaalde bedrijven op het platform. Met de nieuwe knop kunnen gebruikers specifieke vragen instellen die klanten moeten beantwoorden voordat ze een gesprek aangaan. Nadat klanten een vragenlijst invullen, kunnen ze snel een offerte aanvragen voor een product of dienst. Een kleine groep bedrijven kan nu een ‘Get Quote’ knop toevoegen aan hun profiel of een ‘Get Quote’ sticker toevoegen aan hun Stories.

Met deze nieuwe functie maakt Instagram het nog een stukje makkelijker voor bedrijven en klanten om met elkaar te communiceren via het platform. Meta geeft aan dat de nieuwe knop is bedoeld om bedrijven te helpen bij het genereren van leads en beheren van gesprekken. De functie rolt uit als onderdeel van National Small Business Week.

Naast de ‘Get Quote’ knop introduceert Meta nog een aantal andere functies. Zo wordt het mogelijk om via Messenger reclameberichten te sturen naar klanten die zich daarvoor hebben aangemeld. Bovendien wordt het makkelijker om advertenties op Facebook en Instagram te maken waarmee een WhatsApp-gesprek wordt geopend.

Verder komt er een uitbreiding van de Inbox-dienst waarmee bedrijven hun berichten op Messenger en Instagram Direct centraal kunnen beheren. Vanaf nu wordt ook WhatsApp geïntegreerd met de inbox. Bedrijven kunnen hun berichten zo op één centrale plek beheren, wat tijd bespaart.

“We introduceren nieuwe tools voor gebruikers om gesprekken en advertenties te beheren, evenals meer manieren om leads te genereren en informatie over hun bedrijf te delen. Deze tools verbeteren de manier waarop bedrijven communiceren met klanten en zorgen voor meer kwalitatieve leads”, zegt Meta in een blogbericht over de nieuwe functies.

Volgens Meta evolueert de manier waarop bedrijven communiceren. Mensen willen met bedrijven op dezelfde manier kunnen communiceren als waarop ze berichtjes sturen naar vrienden en familie. Met dat idee in het achterhoofd introduceerde Meta het pakket aan nieuwe gespreksfuncties voor bedrijven.

Bron: TechCrunch

Reactie plaatsen