arrow_drop_up arrow_drop_down
21 juni 2017 

Hoe je de reCAPTCHA kunt aanpassen en uitzetten bij Mailchimp

UPDATE: De instellingen bij Mailchimp zijn weer eens veranderd ;) Onderaan het artikel vind je een update.

Een vraag die ik de laatste tijd heel veel hoor is; hoe kan ik de reCAPTCHA functie uitzetten bij mijn Mailchimp inschrijfformulier? Sinds kort wordt er automatisch een reCAPTCHA weergegeven tijdens het inschrijfproces. De tekst die er bij staat (Bevestig menselijkheid. Voor we je aanmelden, moeten we eerst bevestigen dat je mens bent.) is een ruwe vertaling naar het Nederlands en komt er niet erg aardig over.. Ik zal je in dit artikel laten zien hoe je de tekst kunt aanpassen én hoe je de reCAPTCHA helemaal uit kunt zetten.

De tekst van de reCAPTCHA aanpassen

Zoals ik hierboven al zei, klinkt de tekst nogal raar. Ik kan mij voorstellen dat je dit graag wilt aanpassen. Zo kun je de titel en tekst aanpassen;

  1. Log in met je Mailchimp account.
  2. Ga naar Lists en klik vervolgens op de lijst waarvan je de reCAPTCHA wilt aanpassen.
  3. Ga vervolgens naar Signup Forms.
  4. Klik op de bovenste optie: General forms.
  5. En ga vervolgens naar Opt-in confirmation reCAPTCHA (zie afbeelding hieronder ter verduidelijking).
  6. En voila…! Hier kun je de titel en tekst aanpassen.

De reCaPTCHA helemaal verwijderen

Met de dubbele opt-in zijn het eigenlijk al zoveel stappen die men moet nemen om op jouw mailinglijst te komen.. Dus ik kan mij voorstellen dat je het liever helemaal wilt verwijderen.

  1. Log in met je Mailchimp account.
  2. Ga naar Lists en klik vervolgens op de lijst die je wilt bewerken.
  3. Ga vervolgens naar Signup Forms.
  4. En klik vervolgens op de tweede optie: Embedded forms. Ook wanneer je géén embedded forms gebruikt dien je het HIER uit te zetten.
  5. Scroll vervolgens naar onderen. Daar vind je “Protect your form“.
  6. Vink het hokje uit bij “Enable reCAPTCHA“.
  7. En voila! Jouw inschrijfformulier maakt geen gebruik meer van dat irritante ding :)

Het is even zoeken (al helemaal wanneer je niet weet waar je zoeken moet)… Maar zo kun je het dus aanpassen of uitzetten.

UPDATE: Mailchimp is weer aangepast

Regelmatig voert Mailchimp wijzigingen door in het systeem. Erg onhandig, vooral wanneer je veel schrijft over Mailchimp ;) De reCAPTCHA kun je niet meer instellen bij Signup Forms, maar bij Settings > List name and defaults. Zie screenshots hieronder ter verduidelijking.

Over de schrijver
Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites - de perfecte mix tussen kant-en-klaar en maatwerk. Daarnaast bouw ik ook online leeromgevingen voor mijn klanten.
Renate van Laarhoven
Door

Renate van Laarhoven

op 7 December 2017

Hallo Sandra, Kan het zijn dat de mogelijkheid om reCaPTCHA uit te schakelen niet meer bestaat? Ik heb namelijk niet zo'n vakje dat ik kan uitvinken. Vriendelijke groet, Renate van Laarhoven

Renate van Laarhoven
Door

Renate van Laarhoven

op 7 December 2017

Oh, ik heb het net gevonden... het staat onder 'settings' en dan 'List name and campaign defaults'. Groetjes!

Sandra
Door

Sandra

op 7 December 2017

Fijn dat het is gelukt en goed om te weten :) zal het volgende week even onderzoeken.

annemarie
Door

annemarie

op 24 March 2018

Hallo Sandra, Ik heb het enabled, maar de melding blijft verschijnen. Op de tablet krijg ik zelfs van die verkeersborden. Dat krijg ik niet op phone en laptop. Ook vreemd, toch? Maar goed, waarom lukt het niet om de de recaptcha te verwijderen?? Groet, Annemarie

Sandra Boon
Door

Sandra Boon

op 25 March 2018

Hey Annemarie, Enabled betekent juist dat het is ingeschakeld ;)

Klaske
Door

Klaske

op 28 March 2018

Bij mij staat deze functie niet ingeschakeld, maar toch komt de recaptcha naar voren. Heel vervelend, heeft iemand nog een oplossing? Ik wil dit binnenkort versturen naar al onze klanten, maar heb liever niet die robot ertussen.

Sandra Boon
Door

Sandra Boon

op 28 March 2018

Hey Klaske, Staat bij de "Enabled" het vinkje aan of uit? Kijk je wel bij de juiste lijst? (je moet het per lijst instellen)

Rina
Door

Rina

op 28 March 2019

Hey Sandra, Bij mij precies hetzelfde als bij Klaske.. Ik heb het vakje 'enable recaptcha' niet aangevinkt. Maar toch die robot vraag. Nu krijg ik veel mailtjes van klanten waarbij het niet lukt om in te schrijven, omdat de reCAPTCHA niet werkt.. Ik heb maar 1 lijst, dus het ligt ook niet aan dat ik het niet bij de goede lijst heb toegepast.. Wat doe ik fout? Grs

Reactie plaatsen