arrow_drop_up arrow_drop_down
20 mei 2014 

Unique selling point: De goedkoopste te zijn?

De goedkoopste zijn als unique selling point is naar mijn mening één van de slechtste strategieën die je als marketeer kunt kiezen. Op het internet zijn er ontzettend veel manieren om je te onderscheiden van je concurrenten. De goedkoopste zijn brengt echter verschillende nadelen met zich mee. In deze video vertel ik je waarom je voor een ander unique selling point dan ‘de goedkoopste zijn’ zou moeten kiezen:

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Jaap

Door

Jaap

op 20 May 2014

Ik ben het helemaal met je eens Tony.

Alain

Door

Alain

op 29 May 2014

Er zijn meerdere telefoonwinkels die proberen elkaar in deze stad kapot te concurreren. Op een gegeven moment heb ik er voor gekozen om gewoon mijn eigen prijzen aan te houden en goede service te leveren. De mensen zijn bereid te betalen als ze maar weten dat je te vertrouwen bent.

Alain

Door

Alain

op 29 May 2014

Er zijn meerdere telefoonwinkels die proberen elkaar in deze stad kapot te concurreren. Op een gegeven moment heb ik er voor gekozen om gewoon mijn eigen prijzen aan te houden en goede service te leveren. De mensen zijn bereid te betalen als ze maar weten dat je te vertrouwen bent.

Daniel

Door

Daniel

op 10 June 2014

Helemaal mee eens. Een aankoop doe je vooral ook met emotie, en precies zoals je zegt denken we dat de goedkoopste het minst betrouwbare is. Behalve dat je dan meer moet verkopen moet je ook telkens maar weer uitleggen waarom jij de goedkoopste bent.

Arjan Jonker

Door

Arjan Jonker

op 26 June 2014

Juist! Je hebt pas lef als je de duurste durft te zijn, en dat ook durft te communiceren! Maar dan moet je ook kwaliteit bieden. Gek dat dat niet vanzelfsprekend is. Laatst hoorde ik daar een goed, maar teleurstellend verhaal over: http://www.waardevollewebteksten.nl/durf-jij-de-duurste-te-zijn/ Ook een mooie aanvulling op deze video: het artikel van Roy Ishak over de kracht van '-ste': http://www.royishak.nl/unique-selling-point-usp/

Reinier

Door

Reinier

op 1 July 2014

Probeer de "voordeligste" te zijn. Dat klinkt al direct minder "goedkoop" :-)

Frank

Door

Frank

op 4 January 2016

De goedkoopste zijn en daarmee kunnen scoren is vaak weggelegd voor zeer grote bedrijven met schaalvoordeel of bedrijven vanuit het Azië met lage lonen. Ik denk dat je onderscheidend moet zijn met de service die je levert of combinatie pakketten die je aan kan leveren of wanneer je voor de klant een proces makkelijker kan maken.

Reactie plaatsen