Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

USP (Unique Selling Point)

Een USP; Unique Selling Point (in het Nederlands: een uniek verkoopargument) is een eigenschap waarmee jouw product zich onderscheidt van vergelijkbare producten.

Het is een theorie, ontstaan in de jaren ’40, waarmee men de patronen in succesvolle reclamecampagnes wilde werklaren. Het idee was dat dergelijke campagnes unieke voorstellen deden aan potentiële klanten, waardoor de klanten overtuigd werden om van product of merk te wisselen.

De USP duidt op de unieke en onderscheidende kenmerken van een dienst of product. Denk hierbij aan kwaliteit, functionaliteit en/of prijs, maar ook aan opgedane ervaring van de aanbieder kan ingezet worden als USP. Alles wat het product of de dienst maar onderscheidt van de concurrentie!

USP’s op je homepage

Voor een optimale conversie is het aangeraden om je belangrijkste USP’s op je homepage te vermelden, zoals hier direct onder de header met call-to-action is gedaan:

unique-selling-points-website

 

    Comment Section

    0 reacties op “USP (Unique Selling Point)

    Plaats een reactie