Instagram kondigt drie nieuwe functies aan voor gebruikers die Reels video’s maken. Het wordt onder andere mogelijk om video’s te crossposten naar Facebook.
Adem Mosseri, Head of Instagram, kondigt de nieuwe functies in onderstaande video aan:
📣 Reels Updates 📣
— Adam Mosseri (@mosseri) August 16, 2022
We’re launching a few new Reels features to make it fun and easy for people to find + share more entertaining content:
- ‘Add Yours’ Sticker
- IG-to-FB Crossposting
- FB Reels Insights
Have a favorite? Let me know 👇🏼 pic.twitter.com/RwjnRu5om2
De drie nieuwe Reels-functies zijn:
- Crossposting van Instagram naar Facebook
- ‘Add yours’ sticker
- Gedetailleerde inzichten in Reels prestaties op Facebook
Crossposting van Instagram Reels naar Facebook
Als je een account hebt op beide sociale netwerken, kun je een Reel tegelijkertijd op Instagram en Facebook posten. De volgende keer dat je een Reel maakt op Instagram krijg je een melding waarin gevraagd wordt of je de Reel wilt delen naar Facebook.
Nadat je crossposting inschakelt, worden alle Reels die je op Instagram creëerd automatisch ook op Facebook gedeeld, tenzij je de optie uitschakelt voor een specifiek Reel.
Het is belangrijk om je te beseffen dat de standaard privacy-instelling van Reels ‘openbaar’ is. Zelfs als je Facebookprofiel op privé staat, kunnen mensen waar je geen vrienden mee bent je Reels bekijken.
‘Add yours’ sticker van Instagram stories
Instagram brengt de add yours’ sticker van stories nu ook naar Reels.
Je kunt de sticker toevoegen aan een Reel om anderen aan te moedigen om een Reel als reactie te maken. Bijvoorbeeld: “Het hoogtepunt van mijn weekend was een dagje relaxen op het strand. Add yours.”
Gebruikers kunnen op de sticker tikken en hun eigen Reel toevoegen waarmee ze reageren op jouw aanwijzing.
Stel, je post een Reel met een ‘add yours’ sticker en er reageren zoveel mensen dat de trend viral gaat. Dankzij de sticker kan iedereen zien dat jij degene bent die de trend is begonnen.
Nieuwe inzichten voor Reels op Facebook
Er worden nieuwe en verbeterde inzichten voor Reels uitgerold naar Facebook. Met deze update kun je data zoals bereik, gemiddelde kijktijd, totale kijktijd en andere statistieken analyseren, zodat je beter begrijpt hoe je Reels presteren op Facebook.
Reels plannen op Facebook
Nu we het toch over nieuwe Reels functies hebben, willen we ook nog even melden dat Meta recent de mogelijkheid heeft toegevoegd om Reels in te plannen via Facebook. Met de Creator Studio kun je Reels content vooraf inplannen. Ook kun je er al je gepubliceerde Reels vanaf één centrale locatie beheren.
Met de toevoegingen zijn er meer manieren dan ooit om korte video content te delen op zowel Instagram als Facebook.
Bron: SearchEngineJournal