Facebook komt met een pakket van nieuwe tools voor makers
03 januari 2022 
in Nieuws
1 min. leestijd

Facebook komt met een pakket van nieuwe tools voor makers

Facebook heeft een nieuwe ‘professional mode’ geïntroduceerd die nieuwe verdienmogelijkheden met zich meebrengt voor makers. Ook biedt de professional mode tools waarmee makers hun publiek verder kunnen laten groeien. 

Wat is er nieuw?

Makers die de nieuwe professional mode gebruiken, kunnen onder meer geld verdienen aan hun video content via het Reels Play bonusprogramma. Dit programma biedt de mogelijkheid om tot 35.000 dollar per maand te verdienen op basis van Reels views. 

Naast de professional mode voegt Facebook ook nieuwe functies toe aan Pagina’s op Facebook. Zo komt er een post composer die het makkelijker maakt om posts in te plannen en te delen in een Facebookgroep. Ook komt Facebook met een Professional Dashboard: een centrale verzamelplaats waar je de prestaties van meerdere pagina’s kunt bekijken. 

Facebook legt de laatste tijd steeds meer de nadruk op makers. Met sterke tools die helpt om de aanwezigheid op social media te beheren wil Facebook makers aan zijn platform koppelen. 

Verder zijn er een aantal updates voor Facebook Lives. Dankzij polls, reacties en een co-broadcasting functie kunnen makers nog beter de interactie aangaan met fans tijdens livestreams. Ook wordt het mogelijk om features links toe te voegen aan de livestream. Met deze links kunnen makers hun publiek rechtstreeks naar een blog of webshop verwijzen, zonder dat ze daarvoor de livestream moeten verlaten.

Waar komt deze shift richting makers vandaan?

Met de serie aan aankondigingen wil Facebook meer prioriteit geven aan het aantrekken en ondersteunen van makers, online influencers met een groot en betrokken publiek die een significante invloed hebben op trends en aankopen van consumenten. 

Zowel Facebook als Instagram timmeren de laatste tijd hard aan de weg om makers enthousiast te houden voor het platform. Ook shopping en video’s zijn een belangrijkere rol gaan spelen. Hiermee stappen ze wat weg van hun originele doel: gebruikers online met elkaar verbinden. Met de nieuwste ontwikkelingen wil Meta zijn benadering van social media verder uitbreiden, nu consumenten steeds meer gewend raken aan opkomende trends zoals livestreaming en social shopping. 

TikTok is hoogstwaarschijnlijk een van de redenen waarom Meta zich de laatste tijd zo sterk op makers richt. Zo noemde Mark Zuckerberg het video-platform een tijdje terug “een van de meest effectieve concurrenten die we ooit hebben gehad”. 

Bron: Marketing Dive

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!