TikTok rolt interactieve add-ons voor advertenties wereldwijd uit
20 juni 2022 
in Nieuws
1 min. leestijd

TikTok rolt interactieve add-ons voor advertenties wereldwijd uit

TikTok kondigt aan dat interactieve advertenties nu wereldwijd beschikbaar zijn voor in-feed ads. Dankzij deze functie kunnen adverteerders meer betrokkenheid genereren met hun advertenties. Bedrijven kunnen hun publiek bij hun advertentie betrekken dankzij onder meer pop-ups, stickers en andere visuele elementen.

Merken krijgen toegang tot twee verschillende soorten interactieve add-ons: standaard en premium. De standaard add-on biedt een manier om lagere marketingdoelen te bereiken, zoals het genereren van kliks en conversies. Een voorbeeld van dit type add on is de voting-sticker. Deze sticker laat gebruikers hun mening delen in de vorm van een poll, quizz of door een antwoord te typen.

De premium interactieve add-ons bieden een manier om hogere marketingdoelen te bereiken, zoals merkbekendheid en het bouwen van community. Een voorbeeld van een premium interactieve add-on is een pop-out showcase. Bedrijven kunnen deze add-on gebruiken om hun producten in de spotlight te zetten via een pop-out element.

“Interactieve add-ons zorgen voor meer engagement door de aandacht van het publiek op een innovatieve manier te trekken”, beweert TikTok in een blogartikel. “Ons onderzoek laat zien dat 57% van de kijkers sneller online naar informatie over een merk zoekt nadat ze het merk gezien hebben op TikTok. Bedrijven kunnen de interactieve add-ons voor advertenties inzetten als uitbreiding van hun creatieve ideeën en klanten zo aan te sporen om actief mee te doen.”

De wereldwijde lancering van interactieve add-ons komt een paar weken nadat het bedrijf een nieuw Creative Agency Partnerships (CAP) University-programma in het leven riep. Dit programma is bedoeld om creatieve bureaus op te leiden tot TikTok-experts. Volgens TikTok leert het vijf-weken-durende programma de deelnemers alles wat ze moeten weten over beginnen op TikTok en hoe ze het platform kunnen gebruiken om hun marketing te verbeteren.

De twee aankondigingen helpen TikTok om nieuwe samenwerkingen aan te gaan en helpt creatieve bureaus om meer te leren over adverteren op het platformen.

Bron: TechCrunch

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!