TikTok maakt het mogelijk om je account te beheren via externe tools
30 juni 2022 
in Nieuws
1 min. leestijd

TikTok maakt het mogelijk om je account te beheren via externe tools

Voortaan kun je je TikTok-account via een externe social media management tool beheren. Op dit moment kun je TikTok inplannen via Brandwatch, Dash Hudson, Emplifi, Hootsuite, Khoros, Later, Sprinklr en Sprout Social. In de toekomst worden hier nog meer tools aan toegevoegd.

De koppeling met externe tools is een aanvulling op het Marketing Partner Program van TikTok dat in september 2020 werd gelanceerd. Met deze stap wil TikTok het makkelijker maken voor marketeers om gebruikers te bereiken via het platform.

Integratie om content te beheren via externe apps

De nieuwe integratie met externe tools maakt het mogelijk voor bedrijven om TikTok marketing toe te voegen aan hun workflow. TikTok is van plan om merken te helpen meer succes op het platform te krijgen door het beheren, plannen en publiceren van content mogelijk te maken via de tools die ze al gebruiken.

Als aanvulling op het plannen en publiceren van content, kunnen bedrijven de externe tools ook gebruiken om gesprekken in de reacties op hun video’s te bekijken. Dit geeft meer mogelijkheden om contact te houden met het publiek en statistieken in realtime bij te houden.

Melissa Yang, Head of Ecosystem Partnerships bij TikTok, zegt in een persbericht:

“Bij TikTok zijn we altijd op zoek naar manieren om het makkelijker te maken voor merken om geweldige content te ontwikkelen die resoneert met hun communities. We zijn verheugd om onze nieuwe Content Marketing partners te verwelkomen in het TikTok Marketing Partner Program en om samen te werken met enkele van de meest vertrouwde partners in de branche. Deze partners geven marketeers simpele, effectieve tools om regelmatig content te publiceren, waardevolle prestatie-inzichten te bekijken en betekenisvolle interacties te hebben met hun community.”

De samenwerking tussen TikTok en de social media marketing tools is bedoeld om marketeers te helpen hun content te optimaliseren voor meer betrokkenheid. Marketeers kunnen dit bereiken dankzij een beter inzicht in hun publiek en het type content waar het publiek goed op reageert.

Merken kunne prestaties over meerdere platformen bijhouden

Dankzij de integratie kunnen online marketeers al hun social media kanalen vanaf één platform bijhouden. Dit geeft inzicht in welke content het beste presteert op de verschillende social media kanalen.

Door KPI’s te analyseren, kunnen merken effectievere social media strategieën ontwikkelen en hun betrokkenheid verbeteren, niet alleen op TikTok, maar ook op andere kanalen.

Bron: Search Engine Journal

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Anoniem
Door

Anoniem

op 08 Aug 2022

"Merken kunne prestaties over meerdere platformen bijhouden". Spelfout in het artikel...

Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!