Voortaan kun je je TikTok-account via een externe social media management tool beheren. Op dit moment kun je TikTok inplannen via Brandwatch, Dash Hudson, Emplifi, Hootsuite, Khoros, Later, Sprinklr en Sprout Social. In de toekomst worden hier nog meer tools aan toegevoegd.
De koppeling met externe tools is een aanvulling op het Marketing Partner Program van TikTok dat in september 2020 werd gelanceerd. Met deze stap wil TikTok het makkelijker maken voor marketeers om gebruikers te bereiken via het platform.
Integratie om content te beheren via externe apps
De nieuwe integratie met externe tools maakt het mogelijk voor bedrijven om TikTok marketing toe te voegen aan hun workflow. TikTok is van plan om merken te helpen meer succes op het platform te krijgen door het beheren, plannen en publiceren van content mogelijk te maken via de tools die ze al gebruiken.
Als aanvulling op het plannen en publiceren van content, kunnen bedrijven de externe tools ook gebruiken om gesprekken in de reacties op hun video’s te bekijken. Dit geeft meer mogelijkheden om contact te houden met het publiek en statistieken in realtime bij te houden.
Melissa Yang, Head of Ecosystem Partnerships bij TikTok, zegt in een persbericht:
“Bij TikTok zijn we altijd op zoek naar manieren om het makkelijker te maken voor merken om geweldige content te ontwikkelen die resoneert met hun communities. We zijn verheugd om onze nieuwe Content Marketing partners te verwelkomen in het TikTok Marketing Partner Program en om samen te werken met enkele van de meest vertrouwde partners in de branche. Deze partners geven marketeers simpele, effectieve tools om regelmatig content te publiceren, waardevolle prestatie-inzichten te bekijken en betekenisvolle interacties te hebben met hun community.”
De samenwerking tussen TikTok en de social media marketing tools is bedoeld om marketeers te helpen hun content te optimaliseren voor meer betrokkenheid. Marketeers kunnen dit bereiken dankzij een beter inzicht in hun publiek en het type content waar het publiek goed op reageert.
Merken kunne prestaties over meerdere platformen bijhouden
Dankzij de integratie kunnen online marketeers al hun social media kanalen vanaf één platform bijhouden. Dit geeft inzicht in welke content het beste presteert op de verschillende social media kanalen.
Door KPI’s te analyseren, kunnen merken effectievere social media strategieën ontwikkelen en hun betrokkenheid verbeteren, niet alleen op TikTok, maar ook op andere kanalen.
Bron: Search Engine Journal
Anoniem
op 08 Aug 2022