Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Local SEO

Hoe bereid je nou de website jouw bedrijf voor op local search en local SEO? Zorg dan dat jouw contact en adresgegevens goed herkenbaar zijn in de code (rich markup) van jouw website.

IMU bovenaan in Google Maps

Lokale SEO leunt minder zwaar op linkbuilding en veel zwaarder op zichtbaarheid. Maak, als je dat nog niet gedaan hebt een Google-bedrijfspagina aan. Zorg ervoor dat jouw contactgegevens correct en up-to-date zijn en vul aan waar nodig. Nu kunnen jouw klanten een Google+ reactie of review achterlaten wat jouw SEO ook helpt.

Scoren in Google (local SEO)

Op jouw website zorg je er vervolgens voor dat ook daar alle contact- en adresgegevens kloppen. Door ook in de tekst naar je locatie of plaatsnaam te verwijzen verstek je dit effect. Schrijf dus niet alleen over “de leukste kapper”, maar “de leukste kapper van Utrecht en omstreken”. Dit kun je versterken door lokaal beeld te plaatsen, te bloggen over nieuws in jouw regio etc. Voor veel kleinere ondernemer is dit dé manier om toch goed gevonden te worden. Zo zal de garage om de hoek het landelijk af legen tegen de grote ketens en de dealers, maar in zijn directe omgeving toch inde top drie kunnen eindigen. En aan gezien daar zijn klanten vandaan komen, is dat eigen wel zo efficiënt.