Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Local search

Bij het zoeken in een zoekmachine wil je zo gericht mogelijke antwoorden. Sinds een tijdje wordt jouw locatie meegenomen in het bepalen van jouw zoekresultaten. Dat is niet voor elke zoekvraag relevant, maar voor een aantal wel. Denk daarbij aan restaurants, garages en kapsalons. Je kunt dit als gebruiker zelfs forceren door een plaatsnaam mee te geven aan jouw vraag. Google neemt dit mee dankzij Google Maps. Daar kun je desgewenst op zien waar het door jou gevonden bedrijf zich bevindt en hoe ver je er vandaan bent.

IMU bovenaan in Google Maps

Als gebruiker vind je op deze manier dus alleen waar je naar op zoek was. Dat ene bedrijf of evenement bij jou in de buurt. En ook nog in jouw eigen taal. Google is zich er terdege van bewust dat local search de beleving voor de gebruikers verbetert. Zo zie je ook dat mobiele telefoon gegevens, sociale ‘check-ins’ etc. allemaal zoveel mogelijk gebruikt worden bij het bepalen van het meest gewenste antwoord op de vraag. Niet alleen de juiste inhoud, maar ook de juiste locatie wordt steeds belangrijker.