Google is nieuwe formaten, layouts en interfaces aan het testen voor zijn featured snippet blok in de zoekresultaten. Over het algemeen laat Google een enkele bron zien in zo’n snippet, maar sinds 2018 laat Google ook voor sommige zoekopdrachten wat veelzijdigere featured snippets zien.
Veel featured snippets
Google test de optie om veel featured snippets te laten zien: tot wel vier verschillende snippets. Deze test werd door William Alvarez en Brodie Clark gespot op Twitter.
Kaart-stijl featured snippets
Blok- en lijstweergave featured snippets
Waarom is dit belangrijk?
Over het algemeen laat Google een enkele site of bron zien als featured snippet. Als Google twee of meer bronnen in de featured snippet positie - positie zero - laat zien, kan dat de waarde van deze positie voor website-eigenaren en marketeers veranderen.
Het is de moeite waard om deze tests in de gaten te houden, aangezien de featured snippet-posities felbegeerd zijn onder website eigenaren en SEO-specialisten. Wanneer het ontwerp verandert en meer dan één featured snippet wordt getoond, kan dat veel impact hebben op je click-through-rate op die positie. En dat heeft op zijn beurt weer invloed op je totale websiteverkeer en conversies afkomstig uit Google Search.
Bron: Search Engine Land