arrow_drop_up arrow_drop_down
Standaard e-mails van WooCommerce webshop aanpassen
27 juli 2014 

Standaard e-mails van WooCommerce webshop aanpassen

WooCommerce webshops verzenden automatisch mails naar klanten, bijvoorbeeld wanneer ze een bestelling plaatsen en wanneer de bestelling is voltooid. De e-mails van WooCommerce worden standaard automatisch opgemaakt met een blauwe huisstijl. Deze stijl past natuurlijk niet bij elke webshop. Hieronder leg ik uit hoe je deze mails kunt aanpassen naar jouw eigen huisstijl.

1. Log in en ga naar je WooCommerce instellingen.

Log in met jouw account en ga vervolgens in het linkermenu naar jouw WooCommerce instellingen.

2. Klik op het tabblad “E-mails”.

Klik op het tabblad genaamd “E-mails”. Deze vind je rechtsboven.

3. Kleuren aanpassen.

Onderaan de pagina kun je een aantal kleuren aanpassen, zoals de basiskleur (wat normaal blauw is, aan de bovenkant van de mail), de achtergrondkleur en de achtergrond kleur van het tekstvak. Vul hier de gewenste kleurcodes in.

4. Tekst in footer aanpassen

Helemaal onderaan de standaard mails word een korte tekst geplaatst. Deze tekst kun je zelf bewerken met het kopje “Footer tekst”.

5. Logo toevoegen aan je WooCommerce e-mails.

Wil je een logo toevoegen aan je WooCommerce mails? Upload eerst je logo in de mediabibliotheek. Kopieer vervolgens de URL/link en plak deze bij het kopje “Headerafbeelding” bij je instellingen.

Gehele template aanpassen

De gehele e-mail template aanpassen van WooCommerce dient door een bouwer gedaan te worden. Dit vereist namelijk technische kennis.

Over de schrijver
Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites - de perfecte mix tussen kant-en-klaar en maatwerk. Daarnaast bouw ik ook online leeromgevingen voor mijn klanten.
Frank
Door

Frank

op 30 October 2016

hallo, hoe kan ik de inhoud van de mail veranderen zoals: bedank voor u bestelling, wij zijn blij met u bestelling bla bla.... mvg Frank

Sandra Boon
Door

Sandra Boon

op 31 October 2016

Hey Frank, In het dashboard bij WooCommerce - Instellingen - Email kun je het e.e.a. aanpassen. Wat daar niet staat, kun je alleen aanpassen in de thema bestanden. Dit vereist dus enige technische kennis van WordPress en WooCommerce.

Nicky
Door

Nicky

op 23 July 2018

Hoi Sandra, Ik verkoop alleen maar producten die virtueel zijn (toegangskaartjes). Mijn website verstuurd echter pas een bevestiging per mail: DEZE "Nieuwe klantbestelling" (die ontvang ik) - en DEZE "Je bestelling is succesvol afgerond" (die ontvangt de klant) als ik zelf binnen de website omgeving de bestelling op 'afgerond' zet. NIET wanneer de bestelling is gedaan (door de klant) en wanneer ik een mollie betaling heb ontvangen. Hierdoor moet men wachten totdat ik in de gelegenheid ben om de bestelling steeds te bevestigen. Ik wil heel graag dat de klanten direct de bevestiging (met de link - of de informatie - die ze nodig hebben enzovoorts) ontvangen. wat doe ik verkeerd? Ik denk dat het moet liggen aan de communicatie tussen mollie en mijn website. want ik ontvang wel een melding van mollie dat er een betaling is gedaan maar dan staat de bestelling binnen de website nog als: 'wachtend op betaling'. (ook in het account van de klant - terwijl ze dus al betaald hebben). Weet jij een oplossing?

Hilda Spruit
Door

Hilda Spruit

op 28 November 2018

Hoi Sandra, Ik vind het erg vervelend dat je de tekst/inhoud van de mail op geen enkele mogelijke manier kan veranderen. Die mail gaat naar klanten en daar staat niet in wat ik graag aan mijn klanten zou willen zeggen. Ik vind het een dramatekst en schaam me er zelfs een beetje voor. Is er echt geen manier voor om daar (zonder dat je geld moet uitgeven voor een webbouwer) een andere tekst van kan maken? Dat mag toch niet zo moeilijk te veranderen zijn? Of zit daar een bedoeling achter? Wat denk jij? Dank je wel alvast, Hilda

Reactie plaatsen