Woocommerce

Mails sturen via je WooCommerce webshop

03 maart 2022

Het kan natuurlijk gebeuren dat je een klant van je WooCommerce webshop een mailtje wilt sturen, bijvoorbeeld als de verzending vertraagd is of als er iets niet goed is gegaan met de betaling. Je kunt natuurlijk in je mailprogramma gewoonweg een mailtje sturen, maar deze zal dan niet in de stijl zijn van je webshop. Gelukkig kun je met WooCommerce een mailtje sturen via je webshop, in dezelfde opmaak als o.a. je ontvangstbevestigingen en facturen.

Ga naar de betreffende bestelling

Log in bij je WordPress dashboard en ga naar de betreffende bestelling. Aan de rechterkant van je scherm vind je het blokje Bestelnotities. Hier kun je zowel privé notities toevoegen als klant notities. Privé notities zijn natuurlijk privé, deze kan de klant niet zien. Als je een klantnotitie (onderaan selecteren) toevoegd, krijgt de klant een mailtje met de notitie erin.

In de stijl van je WooCommerce webshop

Zodra je de notitie hebt geschreven klik je op de grijze knop “Toevoegen“. En voila, verder hoef je niks te doen. De notitie wordt nu automatisch verzonden met de opmaak van je WooCommerce webshop.