Top 5 boeken over copywriting

Top 5 boeken over copywriting

Als je graag profvoetballer had willen worden maar nu toch deze tekst aan het lezen bent dan mis je waarschijnlijk wat talent en of een behoorlijke dosis geluk. Daarom goed nieuws voor je: Copywriting kun je gewoon leren. Hoewel wat schrijverstalent natuurlijk mooi meegenomen is zijn er modellen, regels en richtlijnen om een goede tekst op te stellen. Deze kun je allemaal leren en uiteindelijk met wat ervaring kun je nog best een goede copywriter worden ook. Als jij ook meer wilt leren of copywriting of je skills verder wilt aanscherpen dan kun je een van de onderstaande 5 boeken lezen.

The Adweek Copywriting Handbook – Joseph Sugarman

Sugarman is een van de bekenste copywriters ter wereld en heeft aan de grootste campagnes meegewerkt. In dit boek geeft hij de lezer een kijkje in z’n eigen keuken en legt hij uit hoe je de bewezen richtlijnen en adviezen kunnen toepassen die klanten verleiden, motiveren en overhalen om iets te kopen. Het mooie aan dit boek is dat er stap voor stap wordt uitgelegd hoe je te werk gaat en hoe je proces eruit dient te zien als goede copywriter. Dit is een prima boek voor diegene die hun eigen schrijfproces willen bijschaven en perfectioneren maar vanwege de brede uitdieping ook geschikt voor de beginnende copywriter.

Met woorden verleiden – Mark van Bogaert

Van Bogaert heeft als copywriter veel tests gedaan om erachter te komen welke teksten nu goed werken. Hij heeft onderzocht hoe de kracht van een persoonlijk dialoog goed over te brengen is in een tekst en hoe je lezers kunt motiveren. In zijn boek neemt hij de lezer bij de hand en geeft hij schrijftips die extra aandacht en respons op kunnen leveren. Dit boek is bedoelt voor de startende copywriter die op zoek is naar hands-on tips en best practices.

Kan er even niet opkomen – Emmy Vernet

Het was een van die dagen. Emmy Vernet had gewoon geen inspiratie, het papier of eigenlijk het scherm bleef leeg. Dit was aanleiding voor de auteur om een archief op te stellen met allerhande slogans, aanwijzingen, tips, triggers, kreten, roepwoorden en meer die kunnen leiden tot inspiratie en het perfectioneren van je teksten. Een aanrader voor iedereen die professioneel schrijft en wel eens last heeft van writers-block.

Hypnotic Writing – Joe vitale

In Hypnotic writing – how to seduce and persuade customers with only your words, neemt Vitale je mee in de wereld van het verleiden van lezers. Onderzoeken en veel ervaring hebben geleid tot een bron van kennis over het manipuleren van het brein van je lezer. In dit boek lees je over de inzichten, strategieën en tactieken om het gedrag van je lezers te sturen. Dit boek is erg uitgebreid en biedt naast tips en trucs over goed schrijven ook veel diepte informatie over het gedrag van mensen waar je ontzettend veel aan hebt. De theorieën zijn direct toepasbaar en daarom onmisbaar voor iedereen die overtuigende teksten wilt schrijven.

Invloed – Robert Cialdini

Hoewel dit boek niet gaat over het schrijven van goede teksten leert Cialdini je alles over het beïnvloeden van mensen en de onbewuste keuzes die we maken. Door deze psychologische insights wordt iedere tekst beter en dit vormt een onontbeerlijke basis voor iedere commerciële schrijver.